{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.264 visninger | Oprettet:

brian S
brian S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

ondt i foden!!! {{forumTopicSubject}}

hey CG.

håber i kan hjælpe lidt her. jeg får sindsygt ondt i min Højre fod når jeg triller på landevejen. det kommer næsten altid ved omkring 20-25km og det irretere mig at jeg tager afsted med god energi og ved ruten maks kan være 25 da smerten bliver for voldsom.

det er kun højre og nærmest under lilletåen. døjede os en del med det på min mtb når jeg kørte længere ture så tror ikke det er noget med skoene at gøre.

håber der er en der kan komme med lidt brugbar info eller tidligere ligende erfaring på egen krop.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbler skal samles 1.500 kr.
  • Hænge 3 gardinstænger op på væg, samt hænge 3 lamper op 1.500 kr.
  • Hylde, vitrineskab, lampe og tv montering 1.400 kr.
  • El opsætning af lampe 500 kr.
  • Rengøring 400 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, fejlkode E09, Siemens 2.342 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ondt i foden!!!
  • thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
    #1   24. maj 2013 Hej.
    det er ikke let, men hvis din cykel er for "lang" så du sidder og svejer i ryggen, kan man godt klemme en nerve i ryggen, som kan gi smerter helt ned til tæerne.
    Start med evt en tur på en andens cykel som er korter, du opdager det med det samme.
    jeg er blevet opereret for discus, og er gået fra en 60 cm ramme til en 56 det løske mine problemer,
    havde før også smerter i foden/tæerne.

Mvh Thomas

• #2   24. maj 2013 Tjek lige din sadelhøjde.
    Skridtlængde x 0,883
    Målt fra midt krankboks til overkant af sadel op langs sadelrøret.

Skridtmålet tages uden sko, og få en anden person til at måle fra gulv helt op i skridtet og notér dig målet.

Jeg tænker at du måske får strukket din fod for langt ud ved hver enkel pedalomdrejning og det giver problemer.

• #3   24. maj 2013 beone777 : den metode kan du ikke bruge til noget som helst.. der tages overhovedet ikke højde for hvad pedalarmslængden er og derfor kan du ikke indstille en cykel efter det..

• brian S
    brian S Tilmeldt:
    jun 2012

#4   24. maj 2013 Tror ikke som sådan det er indstillingerne det er galt med da det er samme problem på mtb. Har lige trillet en tur og kan se jeg Træder "normalt" fladt med venstre og højre presser jeg mere ned/ud mod lilletå.? Prøver at rette op med det føltes bare som om min fod Træder mere skævt/har en hældning mod højre. Men de ser/føles sku rimelig ens smiley

• #5   26. maj 2013 lars r:
    ved 0,883 tages der højde for 172,5mm længde af armen, hvilket efterhånden er standard.
    Målet ændres selvf. ved kortere/længere arme.

Men det er jo også kun en retnings linie for i hvilket område man bør sidde.
    Sæt nu brian S sad helt uden for målet og vi derfor kunne få ham nogenlunde på plads smiley

brian S:
    For mange år tilbage havde jeg samme problem med at den ene fod sad lidt skævt.
    Jeg kørte på daværende tidspunkt Reesetruck med siden til kørselsretning, efter 15 år var jeg blevet skæv i mine fødder og ben, og måtte rettes ind af fodterapeuter ved hjælp af indlæg i sko.

Jeg tror du har brug for nogle indlæg i dine cykelsko der kan rette dit tråd op igen.
    Det lyder som om du træder skævt.

• brian S
    brian S Tilmeldt:
    jun 2012

#6   28. maj 2013 beone777: takker for svaret. må prøve og se om jeg kan finde en der kan lave et indlæg. du må vel også kunne se/måle sig til om den er helt galt med højre kontra venstre. der må jo ikke skulle meget til eftersom øjnene ikke ser forskel på hhv. højre og venstre fod.

Kommentér på:
ondt i foden!!!

Annonce