{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

per r
per r
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

råd ang kost/forbrænding {{forumTopicSubject}}

hej så er jeg startet op stille og roligt med at cykle igen for at tabe mig en del kilo og få bedre kondi. (er 25 år 183 høj robust bygget vejer 136 kilo) og er begyndt at omlægge min kost.
bruger shapeup på min mobil for at holde styr på hvad jeg spiser og den anbefaler jeg får max 2470 kalorier om dagen hvis jeg skal tabe mig.
men mit basal stofskifte er ca. 2751 kalorier som jeg forbrænder om dagen uden at lave noget, kan det virkelig passe?
http://aktivtraening.dk/test-beregn/beregn/test-beregn-dit-hvile-stofskifte

men begynder så at cykle frem og tilbage på arbejde der er 10 km hver vej det regner jeg så med i starten tager 30 mimutter hver vej. der forbrænder jeg ca 686 kalorier i alt ved normal cykling. så vil sige jeg indtager 2470 kalorier max og forbrænder 3437 kalorier så forbrænder 967 kalorier mere end jeg indtager = taber mig må det vel betyde.

men er der ikke en hjemmeside hvor man kan sidde og sammensætte sine måltider eller er det bare at spise mindre fedt og masser af proteiner og grønt og dyrke motion?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  råd ang kost/forbrænding
  • Johannes A
    Johannes A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #1   18. aug 2013 Det er ligegyldigt hvor meget fedt du spiser. Overordnet set handler det om at du får færre kalorier ind end der ryger ud. Dvs. du skal forbrænde mere end du spiser, så vil du tabe dig.

1g fedt har 9 kalorier, imod 4 kalorier i hhv. 1g kulhydrat og 1g protein. Så det giver selvfølgelig mening at du begrænser fedt indtaget, MEN, kroppen skal have fedt for at fungere, så jeg vil ikke anbefale at du skære alt fedt væk fra din kost... I stedet blot spis mindre af hvad du spiser nu.

Hvis du forbrænder 1000 kcal mere om dagen, end du indtager, så vil du ca. tabe dig 1 kg om ugen (de første par uger sikkert mere, pga. væsketab).

På længere sig skal du tage højde for at dit ligevægsindtag vil falde, i takt med at din vægt falder, men forhåbentlig falder din appetit også som du taber dig smiley

• per r
    per r Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   18. aug 2013 oki mange tak smiley har udskiftet det hvide brød med mørk fuldkorns brød og allerede ved det kan jeg slet ikke spise så meget mørkt brød som hvidt brød..

• #3   18. aug 2013 Jeg vil gå den modsatte vej og sige at det ikke er underordnet hvor meget fedt og i det hele taget HVAD du spiser i løbet af dagen!
    Ydermere er der undersøgelser der understøtter, at man har nemmere ved at tabe sig samt har bedre mæthedsfornemmelse, hvis man skruer op for proteinindtaget.

Min fordeling hedder 25-30% protein 35-45% kulhydrat samt 25-35% fedt +/- og har lavet kostplan på http://www.bodybuilding.dk/kost/ som er rimelig fornuftig at benytte og har RIGTIG mange madprodukter i systemet.

Endnu et + ved at skrue op for proteinerne er, at man holder bedre på muskelmassen under vægtabet, hvilket betyder at man kan holde forbrændingen lidt i vejret.

Hurtig opremsning af nemme og hurtige proteiner:
    Tun på dåse
    Makrel
    Torskerogn
    bønner
    Kyllinge filet
    Magert oksekød / bøffer
    Roastbeef (pålæg)
    Osv osv.. smiley

• #4   18. aug 2013 Du skal "bare" cykle alt det kan komme til så kommer det med kosten af sig selv, jeg har oplevet at det er som om kroppen selv ved hvad den har brug for. Og hvis man cykler meget ved man jo også godt man kører bedere på magert kød og grøntsager end chips og franskbrød.

• #6   18. aug 2013 Kan kun tale af egen erfaring gik sidste år fra 108-110 kg i April 2012 til mine nuværende 85 kg som jeg ramte i oktober-november 2012.

Det der helt klart giorde den største forskel var mængden af mad jeg indtog, ikke noget med 2 portioner aftensmad. kun spis så man ikke er sulten ikke til man er MÆT smiley ret hurtigt skal der heller ikke ret meget til for at man ikke længere er sultrn.
    Og så blev pasta, ris, kartofler udskiftet med grønt.

Og så blev der cyklet til og fra arbejde 15km hver vej, det giver en god grundform. Bare klø på og lad værd med at gå meget op i at tælle kalorier smiley

• Junior 2
    Junior 2 Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 2
    #7   18. aug 2013 Jeg har smidt 14 kg på 14 uger bare ved at droppe sukker smiley

• #8   20. aug 2013 Gik fra 135 kg til 103 kg bare ved at tage skeen i den anden hånd smiley
    Så er helt enig i det Bjarke skrev.

• #9   20. aug 2013 Junior
    Hvor meget sukker spiste du lige?

• Junior 2
    Junior 2 Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 2
    #10   20. aug 2013 Pænt meget smiley slik og Cola i store mængder

Kommentér på:
råd ang kost/forbrænding

Annonce