{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der en Peugeot mekaniker til stede!
  • #1   26. jul 2014 Kan være du er heldig at finde en herinde, men jeg tror du har større chance på Bilgalleri. smiley

  • #2   26. jul 2014 Der er bare så mange tosser derinde ??

  • #3   26. jul 2014 Jamen fortæl.
    Er da udlært ved en Autopartner med speciale i franske biler smiley


  • #4   26. jul 2014 Min 1,6hdi fra 10 viste idag antinpolution fault. Den har igennem noget tid lugtet periodevist af udstødning i kabinen. Jeg mistænker EGR ventilen, den viste også EGR fault ganske kort i displayet i dag men forsvandt da jeg startede den igen.. Jeg er selv udlært lastvognsmekaniker, men her kommer jeg altså lidt til kort.. Hvad mener du det kan være..

  • #5   26. jul 2014 Udstødningsgas i kabine må være en utæt udstødning, hvilket også kan frembringe antipolution fejl

    Få tjekket op på din udstødning.
    Har du adgang til en lift/grav så under bilen og tjek. Har du en ven med, så kan du starte bilen, og mens du er under den, så få ham til at holde på udstødningen kort (altså en klud for udmundingen), du kan HURTIGT høre om der pisser udstødningsgas ud et sted.

    En defekt EGR ventil burde ikke få det til at lugte indeni bilen (medmindre den jo selvfølgelig er blevet utæt), udstødningen er jo et lukket system, og grunden til at røret går helt bag ud, er nemlig at lede gassen væk fra kabinen.

    EGR ventilen kan forsøges at renses, og er relativt nem at komme til (det er jo fransk hehe)

    Enten køber man en belladd service rens 2D mener jeg den hedder (på spray) og sprøjter ind EFTER din luftmassemåler (den sidder lige efter dit luftfilter som er monteret bag på motoren, den har et bredt stik monteret)

    Eller også afmontere du simpelthen din EGR ventil, og renser den manuelt.
    Denne er monteret omme bag på motoren, så det kræver at man afmontere luftfilter, slange fra luftfilter til turbo (her sidder din luftmassemåler også monteret), og dieselfilteret frakobles også og tages ud for at få lidt mere plads.
    Det kan evt også hjælpe at afmontere viskerarme og plastikafdækningen under dem (ihvertfald på 307´eren) det giver lige en del mere plads.

    Den er monteret med et spændebånd som kan løsnes med en bidetang (ikke skævbider), eller specialværktøj, og 2 8mm skruer så vidt jeg husker.

    Når man har ventilen afmonteret, kan man ligge den i diesel, eller servicerens, og bruge en tandbørste til at gøre den ren.

    Der er ingen grund til at skrue de 3 skruer af der holder stepmotoren, bare lad det sidde samlet.

    En ny EGR-ventil kan erhverves for 1000 kr på ebay, i forhold til de 1800 kr som de koster i DK ved evt FTZ osv.

    Har lige selv været det igennem med mine svigerforældres 307´er smiley
    EGR ventil er noget fanden har opfundet og gør kun skade for os forbrugere smiley


  • #6   26. jul 2014 Ja det er da noget skrammel.. Når man kigger på hvad den gør så gør den ihvertfald ikke motoren nogen tjeneste.. Alt det med udstødningen er jeg godt klar over.. Har dog været mekaniker i 20 år smiley jeg tænker om det kan være den lille prop der ligner en frostprop som er utæt, som jeg ser det er der hul ind til udstødningsgasserne bag den. Jeg har også observeret at der er sodomkring akslen til wastegaten, ikke meget men noget, måske det også kan være en faktor

  • #7   26. jul 2014 Hvis den lugter af udstødningsgas i kabinen så tjek om dyserne ikke er utætte. Så skal de bare have nye flammeskiver

  • #8   26. jul 2014 Har oplevet op til flere gange at dyserne er utætte på sådan en motor, så det kunne godt være årsagen til lugten. Har den partikelfilter? Så kan filteret godt være stoppet og trænger til rensning eller udskiftning.

  • #9   26. jul 2014 Den har partikelfilter.. Dyserne er kontrolleret.. Det havde været for nemt smiley

  • #10   26. jul 2014 Hvordan renses filteret?

  • #11   26. jul 2014 Nogle Peugeot'er har en additivbeholder ved tanken, så når man tanker tilsætter den et additiv der brugen til ar regenerer/rense filteret. Ved ikke lige om det er på din model, men hvis det er kan det være derfor den lyser i lampen. Hvis den ikke selv er i stand til at regenerer filteret, kan de måske ordnes gennem motorstyringen ved hjælp af en tester. Ellers så skal det afmonteres og senden til rensning, eller der skal et nyt på.
    Men ville forslå at få udlæst fejllageret på et værksted. Så burde tester fortælle om det er mangel på additiv eller evt. stoppet filter smiley


  • #12   26. jul 2014 Ok, der må en tester på

Kommentér på:
Er der en Peugeot mekaniker til stede!

Annonce