{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Pleje af ny Avenue {{forumTopicSubject}}

Hej CYKELGALLERI!
Idet min gamle Avenue Madison er blevet erklæret totalskadet skulle jeg finde mig en ny cykel og faldt over endnu en Avenue.
Det blev en Avenue Airbase XM ((link fjernet)
.. Spørgsmålet kommer her! Hvordan plejer jeg cykelen bedst muligt, således den ser ny ud så lang tid som muligt og vigtigst af alt: Hvordan plejer jeg de udvendige gear, har ikke den store erfaring med udvendige gear idet min tidligere avenue var med indvendige gear.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pleje af ny Avenue
  • #1   17. aug 2014 Dit link er dødt ....

    Gør cyklen ren når den er beskidt ... har kørt i regnvejr.
    Vask den med en mild autoshampoo på stel og skærme, men ikke i gear og hjulnav...brug hellere en klud der, og tør af.

    Tør din kæde af for gammel olie og skidt, ofte .... kæden behøver faktisk ikke olie og fedt udvendig (det samler bare støv og møj)
    Giv kæden kædeolie inde i leddene, lad det sidde og trække ind, tør kæden af udvendig.

    Rens gear, gearhjul og forskifter med klud, ofte.
    Rens hjul især ved eger niplerne.

    Køb en kædemåler og tjek jævnligt, når du runder en 2500 km med kæden.
    Skift kæden når kædemåleren "sladrer" om nedslidning, så sparer du ny kassette ca, hver 2. 3. gang.
    En god kæde holder vel omkring 3000 km hvis den er vedligeholdt og af god kvalitet.

    God fornøjelse med den. smiley


  • #2   17. aug 2014 http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Cykler/Avenue-Airbase-XM-20.aspx - Dette link skulle gerne virke! smiley

  • #3   17. aug 2014 Tak ...

    Og ikke vand og sæbe på skivebremserne, heller


Kommentér på:
Pleje af ny Avenue

Annonce