{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.629 visninger | Oprettet:

Cykelophæng træ"krog" {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er faldet over dette ophæng til min cykel, hvilket er lige hvad jeg leder efter... Problemet er, at det koster 5-600kr, hvilket jeg synes er meget for hvad der nærmest bare er to stykker træ.

Er der nogle af jer, der har erfaring med at lave sådan noget? Kan man bare bore ud i den ene ende og skrue en dobbeltskrue i?

Mvh Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelophæng træ"krog"
  • #1   15. jul 2016 Jeg ville nok tage en 10mm gevindstang på ca 30cm, og så bore et 10mm hul 20cm ind i træet, og de resterende 10cm ind i et hul i væggen, så falder den aldrig ned smiley
    Har hænge masser af svævehylder op på den måde det kræver dog at det er en murstensvæg/beton, eller at du rammer ind i en regel eller stolpe. På gipsvæg funker det ikke. Bare bor hullet i væggen i en let opadgående vinkel, så kommer de til at hænge helt i vater med lidt vægt på smiley


  • #2   15. jul 2016 Hej Henrik.

    Tak for det hurtige og uddybende svar smiley
    Det lyder som en rigtig god plan, og vil godt kunne lade sig gøre i vores lejlighed, idet ydervæggen er beton.
    Kan det passe, at jeg skal bruge et 8,5mm gevindbor, for at få det til at fungere med en 10mm gevindstang?

    Ved at bruge gevindstang, vil jeg vel ikke have mulighed for at sætte det op med rawplug i væggen? Er lidt forvirret over hvordan det kommer til at holde i væggen.


  • #3   15. jul 2016 Du kan sætte beton anker i væggen først. Skrue genvind stangen i væggen. Spændene den med en vandpumpe tang.
    Eller to kontra møtrikker på. Så ankret i væggen udvider sig og sætter sig fast. Så montere du derefter sine træ stokke. Evt med en klat silikone på gevind stangen. Så de ikke falder af


  • #4   16. jul 2016 Jeg har bare boret et 10mm hul i væggen så den passer lige til gevindstangen, og kan bankes let i med en hammer. Det har holdt fint her smiley
    Men ellers kom noget lim ind i hullet når du sætter dem op så ryger de ingen steder. Der er jo ikke noget træk i de træstokke, alt vægten kommer ovenfra, så de vil aldrig falde ud.


Kommentér på:
Cykelophæng træ"krog"

Annonce