{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Ivan H
Ivan H
Tilmeldt:
26. feb 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

hjælp til gear MTB {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har for nylig købt en Cube LTD Pro og har et spørgsmål ang. brug af gear.

Er det meningen man kan køre på alle 9 tandhjul ligemeget hvilket tandhjul man vælger foran. Hvis jeg kører på det mindste tandhjul bagerst og det midterste foran så rammer kæden den forreste gearskifter, ikke meget men man kan hører det.

Kan se begge gearskiftere på styret er inddelt i tre områder nogen grund til det?

Håber spørgsmålet er til at forstå smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til gear MTB
  • #1   21. mar 2009 Du skal ha' justeret din forreste skifter lidt smiley

  • #2   21. mar 2009 Det ikke meningen man kan køre i alle 9 gear bagpå på kun en klinge foran,

  • #3   21. mar 2009 Nej, men på den midterste klinge for og bag på, burde kæden ikk gå på den forreste skifter

  • #4   21. mar 2009 Hvis den er købt ved en forhandler smutter du bare lige ned og brokker lidt over gearet å ska det sku nok blive fikset, ellers hvis du selv har mod på det er det sådan set bare at stramme kablet lidt på justerskruen der sidder på skiftegrebet, den skal ikke justeres særlig meget vil jeg tro

    Og grunden til at den er indelt i tre på begge skiftegreb, hmm dovenskab smiley ej det gør de på flere af bla. shimanos greb og det har effekt på forskifteren da der er 3 gear, men på bagskifteren tror jeg bare det er fordi det var den billigste og mest solide måde at gøre det på, plus det kan give en indikation af hvilket gear man er i


  • Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #5   21. mar 2009 Tror jeg tager til forhandleren med den, er jo kun købt for én uge siden. Så må jeg lærer og justere det selv til næste gang.

    Tak for hjælpen



Kommentér på:
hjælp til gear MTB

Annonce