Hydraulisk bremser blokere i varmen? {{forumTopicSubject}}
Hi, efter at havde været en tur i skoven i dag kørte jeg et smut i byen og parkede min cykel op ad en mur, sådan at den stod i solen.
Da jeg så kom tilbage var baghjulet totalt blokeret, og kunne knap drejes rundt. Jeg tog den på nakken og bar den ned til den lokale cykelsmed, hvor jeg fik at vide at det var fordi den hydrauliske bremsevæske udvidede sig i varmen.
Jeg tog den hjem for at så stille den i en kold kælder, og ganske rigtigt, 10 min senere drejede hjulet fint igen.
Men hvad er der at gøre ved dette problem? for vil jo gerne kunne køre om sommeren også:s
Nu kan man jo justere trykket i bremseslangerne, oppe ved håndtagene, så er løsningen måske at indstille disse trykshjul til at sidde i midten, og så hælde bremse væske på. Sådan at når det blive sommer, rykker man dem tilbage så noget at trykket forsvinder, og så omvendt om vinteren.
Håber der er en der kan forklare mig årsagen til dette.
Mvh. Anders
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Cykler: 1 Emner: 118 Svar: 1.613
maj 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Cykler: 3 Emner: 58 Svar: 3.666
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 19 Svar: 180
Der er jo sorte slanger der løber langs cyklen, og de bliver ganske givet drønvarme hvis solen er lige på, og alt udvider sig når det opvarmes.
Men det kunne da også tyde på at du har for meget i slangerne når de ikke tillader den udvidelse.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 6 Svar: 204
i reservoiret.
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 77
Hvilke bremse er der tale om?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 32
Var som sagt nede til smeden for at få ham til at se på det, og hans løsning var at smide hele cyklen ud, da giant var/er noget skidt og aldrig kommer til at virke, og han ville ikke engang tage den ind på sit værksted... Behøver vel ikke sige at han ikke forhandlede giant;)
Er der ikke en der kan smide et link, til en god guide til hvordan man skifter bremsevæsken og kommer den rigtige mængde på?
Forresten hvad er den bedste bremsevækse på markedet lige pt?
Mvh. Anders
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 61 Svar: 220
hvor gammel er det væske??
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 32
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 61 Svar: 220
Hydraulisk bremser blokere i varmen?