1.511 visninger
|
Oprettet:
SRAM X9/XO bedste mix? {{forumTopicSubject}}
Hej CG, overvejer om hvor vidt det kan betale sig at skifte over til sram nu i stedet for mit XT/LX på min cube ltd race ?
Har et par soørgsmål ang gear.
- Kan man køre med XO twisters med X9 bagskifteren
- Er der forskel på hvor godt XO og X9'eren skifter, eller betaler man bare for at XO'eren er carbon og titanium?
Og kan det overhovedet betale sig at skifte over? Synes ikke je er så tilfreds med min opsætning nu og den går helt død når der er meget mudder og der har jeg hørt at sram skulle være bedre, havd er jeres erfarringer?
På forhånd tak for hjælpen
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 4 Emner: 26 Svar: 712
sep 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
Du kan sagtens kører en sådan kombination, men ser ikke idéen i at vælge en X.0 skifter og et X.9 gear, så hellere den anden vej rundt; X.9 skifter og et X.0 gear.
Hvis det er indstillet rigtigt er der egentlig ikke nogen forskel, men på en mountainbike hvor skidt, grene, stød og styrt påvirker gearene meget kan det godt betale sig at gå efter de noget dyre serier, men at vælge X.0 fremfor X.9 vil jeg mene er et spørgsmål om vægt.
Igen er det et spørgsmål om personlig smag om du skal skifte.
Hvis du har problemer med mudder vil jeg anbefale dig at du får givet dit gearsystem en super grundig vask (evt. med Pedro's Pro J som vasker helt i bund), smurt den super grundigt (evt. med Pedro's Synlube som smører helt fantastisk og er super godt til mountainbiking - husk at tørre overskydende olie af!) og så få den justeret ordentlig.
Ja, og er kassetten, pully-hjul eller lign. slidt skal de selvfølgelig skiftes.
Med venlig hilsen Daniel...
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 48 Svar: 641
med hensyn til at xt går død i mudder oplevede jeg også, vil ikke sige at mit x.0 gear ikke gør det, men der skal meget mere mudder til før det begynder at påvirke gearet.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 7 Cykler: 1 Emner: 61 Svar: 286
Tak for alle de fine svar
maj 2008
Følger: 36 Følgere: 35 Cykler: 3 Emner: 58 Svar: 3.588
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 89 Svar: 1.190
SRAM X9/XO bedste mix?