{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.332 visninger | Oprettet:

Knirkende skivebremse {{forumTopicSubject}}

Hej.

Efter jeg i onsdags modtog min MTB har jeg haft problemer med at den bageste skivebremse knirker. Jeg har prøvet at indstille bremsen men det virker ikke. Kan det være fordi jeg har smurt skiven ind i olie at den gør dette?

Håber I kan hjælpe

//Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knirkende skivebremse
  • #1   1. aug 2009 Mellem - kan chekke om den er skæv på en måde, udover at jeg skal bruge mit sølle øjemål?

• #2   1. aug 2009 Har gjort nøjagtig det samme med at smøre skiverne ind i olie, derefter begyndte de også at knirke. Så vask det hellere af, igen

• #3   1. aug 2009 Okay.. Det må jeg prøve.. Nogle idé til hvordan man får det af klodserne inde i kaliberen?

• #4   1. aug 2009 jesper *ninja member* ! - nærmere ugens joke smiley .. Eller 1. Augustsnar?

• #5   1. aug 2009 Kan man få at vide hvad det er der er så sjovt?

De knirker når der er belastning på cyklen og man bremser..

• #6   1. aug 2009 Bremseskiverne skal være helt rene.. intet olie / fedt på dem, sænker bremseefekten og de laver sikkert også nogle pivelyde.. Er du sikker på at skiverne er spændt ordentligt - kan måske være det? - og brug noget brake cleaner til skiverne..

• #7   1. aug 2009 Okay - jeg prøver. Jeg er 100% sikker på at den ikke sidder skæv og så videre, så det er nok olien der gør det.

• #9   2. aug 2009 Han følger bare manualen, "alle bevægelige dele skal smøres" smiley

• #10   2. aug 2009 Oh my god...

• #11   2. aug 2009 Fedt det er så stort en deal. Anyway så smører man jo gerne f.eks. stellet ind for at beskytte det. Meeen - når man er så evigt kloge som i er, så ved man det vel.

• #12   2. aug 2009 Fed joke Kasper H..!! smiley

- Men ja, du skal sku nok bare rense skiverne Kasper.. smiley Man kan smøre rammen med alt mulig mærkeligt for at skidt ikke skal sidde så godt fast, men det er slet ikke nødvændigt med en bremseskive.. Den bliver renset af bremseklodserne hver gang du bremser smiley

• #13   2. aug 2009 AT: Jesper *ninja member* :
    - Nej for i en alder af 19 år har jeg jo en utrolig stor viden omkring biler og cykler (da det nu er min første MTB jeg har). Syntes da at det er ynkeligt at du i stedet for at trashe mig ikke viser dig fra en bedre side og rent faktisk prøver at hjælpe. Men ja ja - sådan er vi jo så forskellige.

Tak til dem der har skrevet nogle reelle svar der kan bruges til noget, det er da altid noget at der er nogle der magter at hjælpe andre.

• #14   2. aug 2009 Altså det siger vel sig selv, at det er en dårlig idé at smørre en bremseskrive hvor der skal være mest mulig friktion med klodserne. Du har højst sandsynligt ødelagt dine klodser også, da de har suget noget af olien.

Pøj pøj med det.

• #15   2. aug 2009 Kan fortælle at de ikke er smadrede.
    Lidt hurtigt kig på bremserne vil nok også fortælle at den olie der var på bremserne ikke ændre bremse evnen. Klodserne trykker lige meget på skiven, uanset om olien er der eller ej. Det var jo ikke ligefrem fordi de var sølet ind i olie. Skiven er blevet renset med rensebenzin og klodserne ligeså. Ingen knirkelyde længere..

• #16   6. aug 2009 tror faktisk det er folk med erfaring der har startet det med olien. For når man som ny mtb (med skiver på) spørg folk om hjælp siger de altid "har du smurt dem ;-)" haha
    hvilket nogle gange ender med at nybegynderen går hjem og smør sine skiver smiley æv
    Jeg har samme problem med en hope m4. hvor jeg har forsøgt alt, næste stop blir nye klodser.
    bær over med nybegynderne, det har vi alle sammen været ;D

Kommentér på:
Knirkende skivebremse

Annonce