{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.842 visninger | Oprettet:

vibeke J
vibeke J
Tilmeldt:
27. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Reparation af Nexus gear {{forumTopicSubject}}

Hej : )

Jeg har en cykel med 7 indvendige Nexus gear. Tidligere har jeg haft cykler med gear af samme mærke, hvor det har været nemt at justere gearene, men modellen på min nuværende cykel kan jeg ikke gennemskue, og gearene trænger i den grad til at blive justerede.

Gearet ligner det på det vedhæftede foto (altså måden af skifte gear på er den samme), men det har ingen "justeringsboks" ved navet på baghjulet. Fra gearskifteren på styret går der blot et kabel ned til navet, hvor kablet sidder fast på navet via en møtrik. Møtrikken er ikke skruet fast, men sidder i stedet i et dertil indrettet "hak" i navet.

Der er ingen synlige streger (dem der skal stå overfor hinanden) at se, og jeg kan ikke ikke se, hvad modellen af gearet hedder. Jeg har uden held søgt på nettet i håb om at finde et billede -samt mere viden om modellen. Kan I hjælpe med råd? : )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparation af Nexus gear
  • #1   27. aug 2017 Der skal være 2 små røde mærker som skal stå over for hinanden når du er i 4. gear.
    De sidder nedenunder så du skal ned på knæ og kigge skråt op bagfra.


  • vibeke J
    vibeke J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   27. aug 2017 Tak, det vil jeg kigge efter : ) Men hvor "nedenunder", og hvis jeg finder stregerne, hvordan kan jeg så justere? For mig at se er der ikke noget, der kan drejes på... Hverken på nav eller ved gearskiftet på styret.

  • #3   27. aug 2017 Set nede fra:


    profilbillede
  • #4   27. aug 2017 Der skulle gerne være en justeringsskrue oppe ved håndtaget lige som på dette billede:


    profilbillede
  • #5   27. aug 2017 Et lidt bedre billede, og så husk de skal passe over for hinanden i 4. gear smiley

    profilbillede
  • vibeke J
    vibeke J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   27. aug 2017 Synes ikke justeringsskruen "virker". Har lige taget et par billeder af gearet:

    profilbillede
  • vibeke J
    vibeke J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   27. aug 2017

    profilbillede
  • #8   27. aug 2017 Hvis den er meget ude af justering så kan det være nødvendig at Pille kablet helt af nede ved navet, og så løsne møtriken og flytte den på kablet.
    Men du skal stadig kunne finjustere oppe ved håndtaget, virker det ikke må du ud at købe en ny.


  • #9   30. aug 2017 Ser ud som om du har modellen med gule streger i et lille "vindue" - prøv at tørre plast delen på oversiden af navet af - så finder du strengere du skal justere efter.
    Den yderste del af din justerskrue mangler iøvrigt - derfor er den svær at dreje - prøv med en tang.
    Når du så har justeret gear, skal du vist lige have et led af kæden, eller en ny + tandhjul på...

    VH kasper


Kommentér på:
Reparation af Nexus gear

Annonce