{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Lars S
Lars S
Tilmeldt:
25. okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af pedal {{forumTopicSubject}}

Hej Medcykelister.

Jeg er så heldig at have fået en ny cykel af min kone. Jeg har fået en Cervelo S2 2017 model med fuld 105 gear. https://www.sigmasport.co.uk/item/Cervelo/S2-105-Road-Bike-2017/DCOC

Jeg har kørt racer cykel et par sæsoner nu, og håber at jeg i 2018 skal deltage i motionsløb og måske cykelreparation i Frankrig, Italien eller lign.

Mit spørgsmål er, hvilke pedaler vil I anbefale?

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af pedal
  • #1   26. okt 2017 Shimano PD-R540 er en simpel pedal til en rimelig penge som fungerer upåklageligt og du kan købe klamper alle steder.
    Jeg tænker at du ikke har brug for specielle kulfiberpedaler med indbygget powermeter og andet gejl.



  • #2   31. okt 2017 Som #1 - Dan skriver så er R540 glimrende til prisen. Hvis du ønsker lidt mere bling, så har chain reaction et godt tilbud på et sæt Look Kéo 2 pedaler smiley
    http://www.chainreactioncycles.com/mobile/dk/en/look-keo-2-max-blade-road-pedals/rp-prod129042


  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   31. okt 2017 Tak for jeres 2 bud. De ryger med i overvejelserne.

  • #4   2. nov 2017 Hvis du vil have nogle der er nemmere at klikke ud af, kan du også bruge SPD mrb pedaler, eller crankbrothers pedaler hvis klamper passer både på mtb- og racersko.
    Fordelen ved mtb pedaler er at de som regel er lettere at klikke ud af og så sidder klampen oppe i sålen, så den ikke bliver slidt når man går.


  • #5   3. nov 2017 Undskyld, men hvorfor er det folk tror at mtb-pedaler er nemmere at klikke ud af?
    Jeg kører med SPD-SL på raceren og SPD på mtb'en og det er altså ikke fordi den ene er hverken nemmere eller sværere at klikke ud af end den anden?


  • #6   3. nov 2017 @Dan S, jeg kan kun sammenligne med de racer- og mtb pedaler jeg har prøvet og selv har.
    Mine mtb pedaler er lettere at klikke ud af, men jeg kender ikke samtlige produkter på markedet, så jeg kan jo tage fejl. Og det behøver du ikke undskylde for smiley


  • #7   3. nov 2017 Dan S. Måske fordi der er noget om snakken. Nu findes der også to typer klamper til MTB SPD systemet. Der er dem hvor du skal dreje foden helt som på racer cyklen, dog uden at det er helt så voldsomt, og så er der M modellen som gør at du kan trække skråt op samtidigt. Det gør det markant nemmere at komme ud af spd pedalen. At SPD så IMO er det ringeste system til MTB er noget helt andet.
    Har prøvet LOOK og TIME systemerne og de er oceaner bedre og absolut nemmere at komme ud af.
    Mit sammenlignings grundlag på racer cykler er dog kun den gængse på spinning cykler, men den kommer INGEN steder i nærheden.

    Dernæst er raceren jo lavet til at du bliver sat så godt fast på pedalen som muligt så du er et med cyklen. Det går ikke på mtb, der er bare et større behov for at komme ud af pedalen hurtigere og nemmere. At man så samtidig kan gå i sine cykelsko, hvis man nu finder på at trampe ind forbi bageren eller lign er jo bare et lille plus til mtb pedalen i min verden.


  • #8   3. nov 2017 Indrømmet, jeg har kun kendskab til Shimanos SPD-systemer og Looks system for 20 år siden.
    Men det er jo kun et spørgsmål om hvor hårdt man spænder fjederen i pedalen. En racer-pedal kan løsnes så meget at klampen ryger ud så snart der trædes hårdt til, f.eks i en spurt og ligesådan kan en mtb-pedal strammes så meget at man næsten vrider anklen af led for at få foden ud.

    Men LaLLe, som jeg også prøvede at forklare i den anden tråd hvor vi diskuterede det her, så SKAL man ikke gå når man kører landevej. Der er altså ikke behov for "vandresko". Det er jo ikke meningen at man skal klare dagens indkøb eller andet når man er ude og cykle. Og selvom man skulle lave et stop et sted, så er det jo ikke umuligt at gå i landevejssko. Froome har jo endda bevist at man også kan løbe i dem.
    Man kan sige det på den her måde: Man sætter heller ikke offroad-dæk på en Ferrari for det vil være mere praktisk hvis man skulle køre ned af en grusvej.

    Jeg oplever det bare oftere og oftere og jeg forstår ikke hvorfor mtb'ere har en trang til at "nedgøre" landevejen og fremhæve mtb. Det er jo to vidt forskellige verdener og hvorfor begynde at rode tingene sammen? Hvis mtb-pedaler virkelig skulle være så meget bedre end landevejs-pedaler, jamen hvorfor bliver der så overhovedet produceret to forskellige slags pedaler? Hvorfor ser man så ikke landevejsryttere i alle kategorier køre med mtb-pedaler?
    Kunne det være fordi landevejs-pedaler er de bedste til formålet?


  • #9   3. nov 2017 Så fordi profferne bruger noget skal alle bruge noget?

    Stopper diskussionen her, for enige bliver vi aldrig, men ser lige så meget landevejs snobberi om de rigtige ting og at man "skal" gøre dit eller dat og man ikke må tænke ud af boksen og prøve noget andet end det alle andre gør.

    God weekend og nyd cykling og lad folk gøre som de vil. smiley


  • #10   3. nov 2017 Jeg skrev med vilje ikke proffer, men "i alle kategorier". Det vil sige proffer, amatørryttere og motionister. Jeg har dog aldrig oplevet at landevejsryttere prøver at prakke mtb'ere landevejsudstyr på, så nej... Det handler ikke om landevejs snobberi. Jeg er om nogen tilhænger af at man ikke hopper med på moderne tendenser.
    Men lige den her med mtb-pedalerne giver altså bare ikke rigtig mening. Lad os vende den om... Lad os sige at der blev oprettet en tråd med et spørgsmål om hvilke pedaler man skal vælge til sin nye mtb og jeg så bød ind med at man skal have R540 pedaler, for cykling foregår altså PÅ cyklen og ikke gående/løbende ved siden af den og der er ikke behov for sko man kan gå i... Det vil jo give absolut ingen mening og jeg tror nok det vil give et ramaskrig fra mtb-folket.

    Og så lige en anden ting... Man kan sgu ikke sige "Stopper diskussionen her, men..." smiley


Kommentér på:
Valg af pedal

Annonce