{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  160 eller 180mm bremseskiver?
  • #1   4. dec 2009 180 vil give dig mere bremsekraft, grundet vægtstangspricippet. Om man har brug for det til XC er et vurderingsspørgsmål. Jeg synes det ikke.

• #2   4. dec 2009 Jesper, jeg regner stærkt, med at skiverne skal side på fulcrum red metal hjul.

Der er en ting som du skal være opmærksom på disse hjul, har selv undersøgt det.

Fulcrum red metal hjul kører med 2:1 system, hvilket betyder, at du har 16 eger på den ene side og 8 eger på den anden side af navet, ialt 24 eger på et hjul. Grunden til at fulcrum hjul er så stive, er pga. fordeling af egerne, på det foreste hjul er de 16 eger placeret på bremseskive siden, således at kræfterne bliver optaget af de 16 eger(primært). Men på det bagerste hjul har du så et lille problem, kassette siden er med 16 eger og bremseskive siden er med 8eger, hvilket betyder, at du IKKE skal kører med 180mm skive på det bagerste hjul! Sådan lyder det fra nogle af cykelforhandlerne.

Jeg har spurgt mange, men 2 ud af 5 cykelforhandler siger at hjulene er dimensioneret til 160mm skiver og 180mm foran vil ikke været et problem, sålænge du ikke kører med størrre.

Jeg har selv købt 180mm skive foran og 160mm skive til baghjulet.

• #3   4. dec 2009 Synes bremserne er bedre med 180mm foran og 160mm bag, bremser perfekt

• #5   4. dec 2009 tak for dit svar MTB F smiley det skal jeg huske!

Kim K jeg vejer ca. 83 kg .. smiley

• #6   4. dec 2009 Køre selv med Fulcrumm hjul dog Zero udgaven. Og ifølge fulcrum`s papirer der er på mine hjul max 180mm for og bag. Det så ihverfald på 2008 udgave. Køre dog kun selv med 160mm for og bag rigeligt til mig er ps 90 kg.

• #7   4. dec 2009 160mm er rigeligt til xc i dk.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #8   5. dec 2009 Jeg kører selv med 203 foran og 180 bagpå, og det er til ren xc.. har selv kørt med alle størelser, når først du har haft en stor brems på, kan man ikke gå tilbage til noget mindre! men det er smag og behag.. Men ser nu godt ud med nogle store skiver smiley (har også kørt med 220mm det er noget der dur, og ser fedt ud :P)

• #9   5. dec 2009 Man kan sages bloker hjulet med 160mm skiver og til XC bruger du ikke bremsen i så lang tid så det er nødvendig med så stor skiver. plus din gaffel skal også kunne klare så store skiver.

Kommentér på:
160 eller 180mm bremseskiver?

Annonce