{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.543 visninger | Oprettet:

Thomas F
Thomas F
Tilmeldt:
15. nov 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Skift af SPD pedaler {{forumTopicSubject}}

Hej i Forummet,

Jeg har forgæves forsøgt at afmontere mine SPD pedaler fra min racer, da jeg gerne ville flytte dem over på min nyindkøbte Mtb. MEN jeg kan simpelthen ikke rokke dem ud af stedet ? og ja jeg er godt klar over at de drejer forskellige retninger alt afhængigt af om det er højre eller venstre pedal der skal af. Er der nogle der ligger inde med en god idé ? ja altså bortset fra at købe nogle nye og lade de andre blive på raceren ... hehe smiley hvilket bliver løsningen i sidste ende hvis ikke denne afmontering lykkes.

på forhånd tak

Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af SPD pedaler
  • #1   5. dec 2009 Husk at give dine pedaler fedt når monterer dem!!!
    Men med WD40 og lidt go vilje burde de komme af smiley


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #2   5. dec 2009 Hmmmmmmmmmmmm WD 40........

  • #3   5. dec 2009 Venstre pedal har links gevind, "alm" gevindi højre side.
    Varmepistol, WD-40..

    Eller alternativ tage pedal armen af og sætte den op i skruesik hvor man kan få ordetnilgt fat.og slå forsigtigt på enden af akslen (Husk det skal være på indersiden af pedalarmen, og husk ikke at ramme gevindet!!) Kan ikke anbefales helt da det kan gå udover lejer!! Hvis ikke man er forsigtigt! Men vis pedal armen er taget af sker der ikke noget. De små slag kan løsne gevindet.

    Sidste løsning er vel en stykke vandrør og forlænge nøglen moment!


  • #4   5. dec 2009 Elller tage tidsmaskine tilbage i tiden og smøre gevindet inden pedalen monteres... og så frem i tiden igen, så skulle den nemt komme af.



  • #5   5. dec 2009 ...

    smør det med fedt/WD-40 ogf tag ORDENTLIGT fat på den gaffelnøgle...


  • #6   5. dec 2009 sæt evt et forlænger rør ud over gaffel nøglen, så du kan lægge ordentlig vægt på.. hvis du har en makker til at holde cyklen, blir det lidt nemmere..

  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #7   5. dec 2009 Jeg støtter forslaget med tidsmaskinen ... det lyder som den nemmeste og hurtigste måde.

  • Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #8   6. dec 2009 Hej allesammen,

    tak for Jeres forslag , det hjalp at sætte en forlænger på nøglen smiley

    mht tidsmaskinen så ville den være yderst brugbar også når træningen gør mest ondt !!! smiley

    ha en god søndag

    mvh

    Thomas


Kommentér på:
Skift af SPD pedaler

Annonce