{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

27,5plus ejere - hvad dæktryk kører i med???? {{forumTopicSubject}}

Den glade nybagte ejer af en 27,5plus cykel og leger lidt frem og tilbage med dæk tryk

efter hvad jeg har læst i test kunne et godt udgangs punkt være 16psi for og 18 bag, men enten er min pumpe ikke precis nok?
(tror det ikke - det er en næsten ny Topeak Joeblow mount.)
eller også har jeg en forkærlighed for langt lavere dæktryk

hvor højt/lavt tryk kører i jeres plus dæk og kan I sætte ord på hvordan de skal "føles"

ps
det drejer sig om maxxis high roller II 27,5x3" for og maxxis recon 27,5x2,8 bag
min vægt siger godt 93kg i fuld udrustning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  27,5plus ejere - hvad dæktryk kører i med????
  • #3   22. mar 2018 27/30 synes mig relativt højt, er næsten mere end jeg plejer at køre med 29x2.25. men tænker at du måske vrider og trykker dine dæk mere end jeg smiley :-)

    - Takker, kan være jeg tager mig sammen og får den lagt op en dag


  • #4   22. mar 2018 Jeg vejer omkring 73-75kg med vand på ryggen osv og kører på en el-mtb (+10kg) med 3.0 schwalbe noby nic dæk på en 40mm fælg.

    Jeg har 12psi i fordækket og 14psi i bagdækket. Det synes jeg fungere rigtig godt. Har dog knaldet en enkelt bule i den, men det var vist mere en kørefejl fra min side.

    Jeg bruger en digital pumpe fra BBB, der hedder airstrike dgt.
    Den måler med en forskel på 0.5psi, så kan du måle helt præcist, hvor meget tryk du har i smiley


  • #5   26. mar 2018 Vejer 100 kg og kører med 0.9 bar på mine 27.5 + cykler.... Er det mega vådt kan jeg godt slippe afsted med lidt mindre på fordækket....

    Er du tubeless?

    Det kræver lidt tilvænning med det lave dæktryk da det føles "forkert" I starten....

    Men bremse kraften den er enorm tilgengæld....traktor dæk ftw!


Kommentér på:
27,5plus ejere - hvad dæktryk kører i med????

Annonce