{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Løse kugler {{forumTopicSubject}}

Hejsan folkens

jeg er på udkig efter løse kugler (uden det skal blive alt for sjofelt) til mine reverse super shape flats pedaler og til mine hjul / leje ...

størrelsen til pedaler er 2.0 mm ca

hjul/lejer størrelsen er ca 5.8 mm ca...

hvor finder jeg dem ??

og er der nogen gængse størrelser og findes der plastik skinner som jeg kan bruge dem som kuglerne ligger i...det er noget nemmere at arbejde med....

taxi !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse kugler
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
  • #2   22. maj 2018 Yes har godt set og snakket med cykelgear men der kugler er ikke de samme størrelser.....


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #3   22. maj 2018 er du sikker på at dine pedaler er med løse kugler? og hvilke nav har du?

  • #4   23. maj 2018 Nav? Mener du aksel?

    Jeg ved det er løse kugler da jeg har pillet pedal sættet helt fra af hinanden....

    I mine hjul var to kugler gået i stykker..


  • #5   23. maj 2018 Tjekker lige på arbejdet imorgen, vi har lidt løse kugler smiley

  • #6   23. maj 2018 Cool.....er.du cykel mekaniker eller ligende?

  • #7   23. maj 2018 Yes 😄

  • #8   24. maj 2018 Jeg er ret sikker på dine 5,8 mm passer med cykelgears 7/32" 5,6mm.
    Du spørger efter gængse størrelser og her vil jeg våge den påstand at de mest gængse størrelser netop er de du kan købe ved cykelgear.dk, fra 4/32" til 8/32", hvis man forlænger brøkerne.

    Man kan i øvrigt købe kombineret egermåler og kuglemåler https://www.cykelgear.dk/vaerktoj/hjul-eger/park-tool-eger-leje-maler?sogeord=&nr=3


  • #9   24. maj 2018 Mega tak!

    Har du en ide om kuglerne til pedalerne...? De er ca 2 mm



  • #10   24. maj 2018 Kun hvis du har målt forkert og de i virkeligheden er 1/8" 3,15mm smiley

    Har selv købt alle størrelser hjem fra cykelgear. Det er virkelig lækkert når man smøre forskellige ting op. Væk er alle bekymringer om at tabes på gulvet og bliver væk.
    Prisen er også lige til at holde til, har mange gange set 16 kugler koster mere end deres 144stk.


  • #11   25. maj 2018 Jeg taber konsekvent altid en eller flere og specielt dem i pedalerne er latterlige små.....

    Gad godt at kuglerne kunne pilles ud ammen i en plastik skinne/rund ring....det er jeg stødt på flere gange og det er noget mere praktisk og tidsbesparende....


  • #12   25. maj 2018 Man kan få en teleskop magnet
    Altså en magnet for enden af noget der ligner en antenne på en gettoblaster
    Købte min fra Kina, hobbyking, men fås sikkert andre steder


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #13   26. maj 2018 Hvis kuglerne i dine pedaler kun er 2 mm. i diameter, har de en meget lille bæreflade. Bruger du kugleringe, fjerne du nogle af kuglerne. Det vil sige at der bliver færre af de meget små kugler til at bære belastningen.
    Når du servicerer dine pedaler ville jeg gøre det i en skål (feks en opvaskebalje) så har du styr på alle kugler og øvrige løsdele


  • #14   26. maj 2018 Super Jørn go ide....!

    Synes klart kugleringe er at fortrække men hvordan erstatter Jeg løse kugler med en kuglering I forhold til at måle? Og er vi enige om at kuglerne ikke må bliver større da den bolt der går ned mod kuglerne har en runding ned mod kuglerne og ved større kugler vil den ikke kunne komme langt nok ned?


  • #15   1. jun 2018 Så er der købt 2 størrelser til pedalerne og de passer ikke.....

    En størrelse til hjulene de passede heller ikke.

    Så nu har jeg købt den kugle lejer måler fra park tool.

    Kuglen til venstre er fra alie den til højre er fra cykelgear og den i midten er fra pedalen. Helt fantastisk at det ikke passer når vi er nede i mm men der er tydelig forskel....


    profilbillede
  • #16   1. jun 2018 Der er ikke nogen på eBay så?

  • #17   1. jun 2018 Højst sandsynligt jeg har ikke kigget....

    Har købt på alie I størrelse 2mm de passede ikke og har nu bestilt I størrelse 2.3 mm...

    Det er en stor skattejagt. Men at måle dem kræver enten en digital skydelære eller den fra park tool.


  • #18   3. jun 2018 Hvis det er de reverse super shape flats jeg kan finde på en hurtig googling på nettet hvor meget kan det snart betale sig at bruge af tid på at finde nye kugler? En ny pris på 289 kr på pedalerne. Kugler og fragt indtil videre er vel på 50-60 kr minimum. Så et park tool måle instrument. Tænker du er ved at kunne have købt nye pedaler istedet for?

    Men glæden ved at lave noget selv er selvfølgelig rar.
    Et lille tip til at måle kuglerne kunne jo være at måle med en skydelære hen over en 2-3-4 stykker i forlængelse og dele måle resultatet med antal kugler. Det giver et lidt større tal at arbejde med for din skydelære.

    Men det jeg kan finde om dem bruger de et taper kugleleje, og hvis det er kuglerne fra sådan en du måler på tror jeg du får svært ved at finde den exakte størrelse. Kuglerne i sådan et leje skal helst heller ikke være i det fri, så lejet kunne meget vel være defekt


  • #19   4. jun 2018 Lalle
    Det giver ingen mening den måde du vil måle på smiley


  • #20   4. jun 2018 Jeg har pillet det fra hinanden fordi det var beskidt og trængte til smørring og rengøring.

    At det er mindre meningsfyldt at bruge penge og tid på et par pedaler kan vi hurtigt blive enige om. Jeg er dog så nysgerrig og finder der meget lærerigt at se hvad tingene er lavet og samlet af. Jeg ved eksempelvis at næste gang jeg skal have pedaler skal det ikke være med løse kugler....:-)


  • #21   4. jun 2018 Rasmus. Umiddelbart hvad jeg har kunne læse mig til har de pedaler heller ikke løse kugler men et taper nåleleje. Altså et hvor de ligger konisk i lejet. Google lidt på hvad det er og det kan være det giver mening hvorfor du ikke kan finde kuglerne.

    Tommy. Hvis jeg nu skal måle noget der er 2.5 mm men kun har en tommestok, så kan jeg ikke måle de 2.5 mm. Men hvis jeg måler over 2 stk får jeg 5 mm og kan dermed regne ud at en enkelt er 2.5 mm. Det er ikke den korrekte måde at måle det præcist på men det er et godt kneb at have i tasken hvis man ikke lige har det korrekte grej ved hånden.


  • #22   5. jun 2018 Lalle: jeg fatter hat af det du skriver....

    Gir fotoet mening?


    profilbillede
  • #23   5. jun 2018 Uden at vide det præcist men så vil jeg tro at det er en lejedel der stadig sidder tilbage inde i pedalen. Det ligner at der er en kant mellem hullet og så det kuglerne ligger i. Men umuligt at sige. Min søgning på service kits osv til pedalen dukker også op med ingenting og eneste jeg kan finde siger at de er tæt på umulige at servicere.


  • #24   6. jun 2018 De eneste lejer der er i pedalerne er dem jeg har pillet ud. Jeg har gjort det 1 gang før velvidende at det er pisse bøvlet...pga tid så har jeg pillet dem fra hinanden og glemt hvor jeg har lagt kuglerne I værkstedet.....

    Jeg har nogen bbb pedaler der er betragteligt nemmere at servicere. Pedaler der er smurte er et must for mig.

    Når jeg køber pedaler næste gang hvad skal jeg så kigge/læse efter I forhold til kuglelejer og det skal være nemt at gøre dem rent og smøre....pris underordnet.



  • #25   6. jun 2018 Lalle en skydelære og en tommestok kan jo på ingen måde sammenlignes.....

  • #26   13. jun 2018 Så blev hjulet samlet med de helt rigtige kugler og aldrig har hjulet kørt så godt....det var hele ventetiden og besværet værd...

    Nu venter jeg spændt på kuglerne til pedalerne...


    profilbillede
  • #29   15. jun 2018 Og de kom så Idag og de passer sgu også 2.38 millimeter hedder de...

Kommentér på:
Løse kugler

Annonce