{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Rails på sadel - for små! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Har købt en ny lækker ramme i kulfiber med dertilhørende kulfiber-sadelpind, men uden sadel da den gamle ejer ville beholde sin egen. Jeg prøver at sætte min tidligere sadel på med (er jeg 99% sikker på) alu rails. Jeg strammer til så meget den nu kan, men der er stadig et lille "gap" på noget der er maks 1 mm. Men nok til at sadlen kan rykkes frem og tilbage.

Er det normalt at rails er tykkere eller mere ovale på carbon sadler så jeg skal have en ny for at få det til at passe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rails på sadel - for små!
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   11. jun 2018 ja det er helt normalt. carbon rails er normalt ovale og større i diameter, end stål rails.
    ny sadelpind


  • #2   11. jun 2018 Tak Jørn, jeg tror det bliver ny sadel, så det hele er i carbon smiley Så må en 7x9 mm carbon rail sadel passe perfekt på denne.

  • #3   25. jun 2018 Det virker mærkeligt at den type pind ikke kan holde alm. Rails - har du tjekket om der er gevind nok på bolten, eller om det evt ikke går helt til hovedet på bolten, og derfor ikke kan spænde den længere sammen - er det tilfældet, skal du bare have en bolt ned fuld gevind...

  • #4   25. jun 2018 Yep, det er heller ikke bolten der er problemet, det er kæberne der ikke kan gå mere sammen. Har bestilt ny sadel i kulfiber med ovale rails der kommer i morgen og det skulle gerne passe!

Kommentér på:
Rails på sadel - for små!

Annonce