{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.354 visninger | Oprettet:

"Hakker" ved hårdt tråd {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har netop købt en billig cykel ( https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/cykler/citybikes/puch-fixie-28---mintgroen---2018/p/100288857).

Jeg oplever nu at når jeg træder hårdt så er det som om den hakker eller springer over ... lidt svært at forklare.
Jeg kan ikke vurdere om det er kæde som "hopper" eller om det er krank/pedalarm/pedal!?

Det sker typisk når jeg først prøver at bremse (fast nav) og derefter træder i normal retning?

Jeg har gennemgået leddene på kæden og syntes ikke der er nogle stive led!?
Kæden er ikke slap - cyklen er sprit-ny og det skete fra første dag!

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med gode råd?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Hakker" ved hårdt tråd
  • #1   12. jun 2018 Hvis den er sprit ny så er det da bare tilbage til bilka og få den reppet eller ombyttet. Praler de ikke også med at de kan klare første service på cyklen?


  • #2   12. jun 2018 Ja, det er jo selvfølgelig en mulighed - det er sgu' bare irreterende at skulle tilbage med den.

    Jeg vil lige høre andre tips og råd.

    Jeg kan iøvrigt ikke se noget omkring første service.


  • #3   12. jun 2018 Kan være det er tidligere. Handler ikke sådan noget ved bilka. Men husk at begynder du selv at skrue i det bortfalder AL mulighed for at bevise at det var noget der sket inden du rodede. De vil til enhver tid påstå at fejlen er opstået fordi du har pillet.
    Hvis din sprit nye bil laver sjove lyde i motoren går du jo heller ikke igang med lige at skille den ad for at se om du kan finde fejlen.


  • #4   12. jun 2018 Cykler
    Cykler efterses altid af fagmand/cykelmekaniker ved reklamation. Cykler vil derfor som udgangspunkt ikke blive ombyttet før end en reklamationsberettiget fejl eller mangel er konstateret af fagmand/cykelmekaniker.

    Maksimal reparationstid er afhængigt af hvilken fejl eller mangel dit produkt har og hvilken eventuel reservedel der skal skaffes. Ud fra dette kan reparationstiden variere. Reparationstiden vil maksimalt udgøre 30 dage, fra den dag du har indleveret produktet til reparation.

    Dog vil din sag i de fleste tilfælde blive løst hurtigere. Der tages forbehold ved helligdage. Undtaget de 30 dage er varer indsendt til reparation, men som ikke er dækket af reklamationsretten, fx hvor selvforskyldte skader erkendes. På disse sager gives der ingen maksimal reparationstid. På selvforskyldte skader opkræves et gebyr på kr. 500.

    Fra https://www.bilka.dk/kundeservice/reklamationspolitik

    Så som udgangspunkt havde jeg INTET rørt ved cyklen men kørt den direkte ud til dem igen. Specielt fordi det du beskriver lyder som noget nav der tander over


  • #5   12. jun 2018 Nu har jeg ikke selv skruet, men kun givet olie og "masseret" kæden.

    Det lyder godt nok "tungt" med der service ;-( men jeg må starte med at tale med dem og så må jeg høre hvad de siger - til det.

    Tak for info og responsen.


Kommentér på:
"Hakker" ved hårdt tråd

Annonce