{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Problem med forskifter/krank {{forumTopicSubject}}

Hej CG..

Kastede mig over at renovere lidt på min gamle MTB, Univega Alpina 530, der skulle skiftes kasette, kæde, forskifter og lidt andre ting..

Da jeg fik skiftet fra Shimano STX RC forskifter til Deore er jeg støt på problemet at den ikke kan gå langt nok ind til at gå fri af mindste klinge, tænker dette er fordi den er beregnet til kranksæt med udv. lejer??

Nu er gode råd dyre, findes der en anden forskifter eller skal der skiftes krankboks? Hvis dette da er muligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med forskifter/krank
  • #1   22. mar 2010 Der er for det meste ikke rigtig nogen forskel på hvor langt ude klingerne sidder på et kranksæt med udvendige lejer og et med indvendige, så jeg ville umiddelbart mønte det på noget justering

• #2   22. mar 2010 Forskifteren kan ikke gå længere ind da da går imod stellet når der er skiftet til nederste klinge... smiley

• #3   23. mar 2010 hmm og de to forskiftere er monteret på samme måde?, du kan måske løse det ved at investere i en forskifter der er topmonteret, men er ikke 100% sikker, virker godt nok underligt at det ikke virker

• #4   23. mar 2010 Præcist på samme måde, sted osv..
    Det er jo en 11 år gammel cykel, så det første jeg kom i tanke om var at problemet evt. lå med udvendige vs. indvendige lejer...

Det ville sgu være træls at købe endnu en ny forskifter, men kan jo liiige høre om butikken har nogle gode forslag smiley

• #5   23. mar 2010 Lyder som en god idé, held og lykke med det

• #6   24. mar 2010 Problem løst, fik byttet min forskifter til en anden model der kan gå tættere stel, den nye kostede 40 kr mere, men den flinke mand i butikken gik ikke op i det..
    Hurra for Webike smiley

Kommentér på:
Problem med forskifter/krank

Annonce