{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Speciallized Allez - “Slør” i trækket og drejende pedaler. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg indrømmer jeg er meget grøn som gør det selv cykel reparatør, men et sted skal man jo starte :).

Jeg har en lækker specialized allez cykel, men dem er begyndt på det seneste at have lidt slør. Det vil sige den der lidt løsgang når jeg træder i pedalerne. Derudover, så drejer pedalaner også med rundt når jeg trækker cyklen.

Mit eget bud er ny kasette, men kan det være andet?

Håber i kan hjælpe med gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speciallized Allez - “Slør” i trækket og drejende pedaler.
  • #1   20. sep 2018 Det lyder som om hub i baghjulet trænger til enten service eller nyt indmad.
    Jeg har selv serviceret mine hubs flere gange hvor jeg blot fjerner kassetten og trække cappen af. Derefter total rengøring af tandhjul og regrease.
    Men mine hubs er dt swiss star ratchet typen. Ved ikke helt hvilken hub der sidder på din cykel


  • #2   21. sep 2018 Jeg har også svært ved selv at finde ud af det. Jeg kan hører andre heller ikke ved hvad fabriks standarden er. Måske en ny ville være på plads.

    Nogle gode forslag til hubs?


  • #3   21. sep 2018 Hvis du skifter hub skal du have alle eger af og på, på baghjulet. Det er en større omgang.
    Med mindre dit fælg er godt ville jeg overveje at skifte hele hjulet i stedet.


  • #4   21. sep 2018 Medløb er body/kassettehus. Det skal af med en 10mm umbraco og så skal pinsne renses og smøres. Kassetten fejler ikke noget med mindre tænderne er slidt.
    Hvis cyklen er ca. 2 år gammel passer det fint med at body lige skal smøres en tur.
    "Løsgang"/slør lyder som om den skal have en ny krankboks. Det kan godt blive lidt af en udskrivning, så sørg for de smider en god ny boks i og giver gevindene godt med fedt.


Kommentér på:
Speciallized Allez - “Slør” i trækket og drejende pedaler.

Annonce