{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.863 visninger | Oprettet:

thomas n
thomas n
Tilmeldt:
19. maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Skæv fælg? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at istandsætte en gammel cykel, der er Mavic X 138 fælge på den, men det ser ud til bagfælgen måske er blevet skæv, det er en gammel Bianchi Mtb med 26" fælge. Kan man "rette" (hvis) de er skæve, hvilket de umiddelbart ser ud til at være, eller skal jeg have fat i et par andre? Er der noget specielt man skal være opmærksom på når man køber nye fælge (jeg skal buge den til hverdags cykling, og lidt skov, ikke noget vildt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv fælg?
  • thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   21. maj 2010 Overvejer om man i samme ombæring skulle sætte skivebremser på i stedet for V bremsen? Er dette en nem operation

  • #2   21. maj 2010 de burde da være til at rette op med mindre de er virkelig skæve eller ødelagt. men du skal tænke på at det ikke er sikker de blive lige så "lige" som et helt nyt sæt. og det med skive bremse er da nemt nok hvis dit stel og forgaffel er sat op til det . prøv at hør din lokale cykel forhandler ad med størrelse osv på skiver men jeg vil nok sige at 160mm for og bag skulle passe. men prøv at ret dem op og se hvad du selv synes om resultatet smiley

  • #3   21. maj 2010 Man kan ret let rette et hjul op, hvis man ved hvad man laver! Hvis du vil have skivebremser på, skal du have andre nav på, går ikke ud fra at der er skivebremse nav på nu.... Så det kan hurtigt gå hen og blive en dyr omgang.

  • #4   21. maj 2010 godt Thomas lige sagde det for det havde jeg helt glemt. men som han siger skal du kunne monter skiver på dine nav før det kan lade sig gøre

  • thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   21. maj 2010 Derfor jeg overvejer lidt at købe et sæt hjul m nav osv. og skrivebremser + finde en adaptor et sted? har prøvet en cykel med skiver, og synes umiddelbart bremserne føltes meget bedre og pålidelige

  • #6   21. maj 2010 hvad slags hjul og bremser overvejer du

  • thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   21. maj 2010 Er ikke sikker endnu, jeg undersøger stadig emnet smiley

  • #8   22. maj 2010 Er dit stel forberedt til skivebremser.... ellers er det jo ikke meget ved.

  • thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   22. maj 2010 nej det er det ikke pt, men kan se det kan lade sig gøre.

    Men anyways, tilbage til den skæve fælg, fandt en guide, gik i garagen, og wupti, en svenskenøgle og lidt sved senere så var det snorre lige (eller det var lige uden udslag) så nu fik jeg da det løst, så kan jeg køre lidt rundt og tænke over det med skiver smiley


  • #10   23. maj 2010 thomas N

    har du tjekket om fælgen er blevet oval ? ala æggeformet.

    hvis der ikke sidder IS eller Post mounts på rammen og gaflen kan det ikke lade sig gøre.


Kommentér på:
Skæv fælg?

Annonce