{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
150 visninger | Oprettet:

Lockout ROCKSHOX hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige anskaffet mig en haibike sleek mth . Har lige problemer med forgaffelen det er en rockshox reba rl fra ca 12-13 vil jeg tror men når jeg trykker lockouten til på styret så den skal låse så låser den ikk der er stadig gang i den. Men den bliver lidt hårdere men låser ik. Nogen der har en ide til det kan være 🤟🏼✌🏼😊

Kommentarer på:  Lockout ROCKSHOX hjælp
  • #1   9. okt Hvis du forventer, at gaflen låser helt, som i fast, så bliver du skuffet. Rockshox's lockout funktion gør stadig, at den bevæger sig kontra Fox, hvor den er væsentlig mere fast.

• #2   9. okt Ved godt. Men har lige haft en Superior XP 909 med en rockshox 30 silver tk. Også med lockout på styret og den låse en del mere en den her gør nogen ide om det ??🤙🏼

• #3   9. okt Men den gaffel er heller ikke en luftgaffel, så derfor får du en helt anden funktion.
    Med din Reba får du en konge gaffel med luft"fjeder", som er meget mere responsiv på sporet.

• #4   9. okt Ja okay mange tak for svar . Er lidt ny i forgafler 😂🤟🏼

• #5   9. okt Der sidder et kammer oppe øverest på forgaflen som man fylder luft i. Også har jeg lige fundet det kammer der sidder nederst i samme sideben. Hvor meget tryk skal der være i nederst 😳?:):):)

• #6   9. okt Du tømmer begge kamre for luft. Så pumper du det positive kammer op først (det øvre), så det passer med, at når du står i attack position på cyklen med hjelm og resten af grejet på, så bruger gaflen 20-25% vandring. Sæt det negative kammer (det nedre) til samme psi. Hvis din gaffel har en o-ring på det ene gaffelben, så bruger du den - ellers brug en strips.

Prøv det af på sporet og er du stadig ikke helt tilfreds, så kan du fin tune.

Fin tuning af dual air:

Ønsker du, at gaflen æder de små bump på sporet bedre, så du får en blødere følelse af sporet, tilføjer du 5 - 15max psi i det negative kammer.

Ønsker du, at gaflen bliver stivere og knap så eftergivende på sporet, fjerner du 5 - 15max psi fra det negative kammer.

• #7   10. okt Mange tak for svar

• #8   15. okt Lykkedes det?

Kommentér på:
Lockout ROCKSHOX hjælp