{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.236 visninger | Oprettet:

Service på en Specialized gaffel {{forumTopicSubject}}

Har været ved den lokal cykel biks og spurgt efter et service syn på min Specialized s90 brain gaffel. Eftersom det er en Specialized gaffel kan cykel butikken ikke selv servicere den. Derfor skulle jeg af med mindst 800 kr for sådan et service fordi den skal sendes frem og tilbage, hvilket jeg synes er lidt for omstændigt.

Hvor vigtig er sådan et service tjek og hvor ofte skal det kommer? Gaflen får ikke meag tæsk når jeg cykler og den får også en del km på asfalt/grusveje uden de store huller, rødder osv osv

Hvad vil i gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service på en Specialized gaffel
  • #2   3. jun 2010 800 kr er da ikke så galt, jeg gav 850 kr for service på en gammel Recon SL gaffel. kunne havde købt en helt ny for 400 kr mere..

    men ja, service er vigtigt, og service ca. en gang om året minimum, som nævnt.


  • #3   3. jun 2010 att kim : engang om året er det lige meget hvor langt du så kører. Cykler selv ca 300 km om måneden. Jeg har fået den opfattelse bla. af cykel butikken at den skulle for hver 400 km og så kan jeg lige pludselig se at min gaffel hurtigt kan komme op på 10.000 kr !

  • #4   3. jun 2010 får serves på min fox40 ca hver anden måneden, for at være sikker på den ALTID er 100%
    har prøvet med min gamle gaffel at springe ET par serves over, og den kom sku aldrig til at køre 100%


  • #6   4. jun 2010 de fleste har gaffeler kører med et service interval.
    På, 50-100 og 200 timer
    ved 50timer blir der efterfyldt olie
    ved 100 timer, skiftes olie og pakninger/ O-ringe
    ved 200 timer, skiftes olie, pakninger og Dust seal.
    Service på gaffeler er vigtigt, hvis du vil ha den skal køre ordentligt.


Kommentér på:
Service på en Specialized gaffel

Annonce