{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.551 visninger | Oprettet:

højere gennemsnitsfart {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er forholdsvis ny inden for cykling, men er i ret god form, og lige meget hvor meget jeg okser derud af bliver jeg overhalet af andre racere som har betydeligt højere gennemsnit end jeg selv har..
Jeg cykler til/fra arbejde, så lidt svært at holde en ordenligt hastighed hele tiden da det er fra indre kbh til tåstrup. Men jeg ligger på 28-35km/t afhængig af vind/stigninger osv. Det bliver så til ca 25-30km/t i gennemsnit på ca 18km.
Jeg er ret sikker på at det er noget med min cykel! smiley Jeg tror simpelthen ikke på at der er NOGEN som helst der er i bedre form haha smiley
Men har tænkt lidt over hvad det evt. kunne være, og når jeg prøver at følge med dem der suser forbi mig, ser jeg at de kører i meget lavt gear (stort tandhjul) bag på, og hvis jeg også skal køre i noget af mit laveste så er jeg sikker på at lejerne i min krank brænder sammen med alle de omdrejninger ;P
Så ville høre om jeg skal have større tandhjul foran, eller et sæt mindre tandhjul bag på eller om det slet ikke er har noget med det at gøre?? :S

Mener jeg kører med en 52 tands fortandhjul, og kan ikke lige huske hvad der sidder bag på.. måske noget 28-9?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  højere gennemsnitsfart
  • #2   3. jun 2010 Gianni: NEJ! Det kan ikke være rigtigt! Jeg nægter at tro på at det er motorfejlen! ;D Jeg har haft motoren tilsluttet til en tester/computer, og den burde altså være i orden smiley Så måske er det selve cyklen den er gal med, tænker jeg smiley Måske er min bare født 4 cylinderet, og de andre kører 6 eller måske endda 8 cylinderede kværne?
    Tror du ikke der ligger et par km/t i grejet også?
    Kan oftes følge med når jeg ligger på baghjul..

• #3   3. jun 2010 Træning, træning og træning. Kan godt være du er i god form, men du skal også i god cykelform. Tænk på at mange af dem der kører fra dig, måske har cyklet i mange år.

• #4   3. jun 2010 Jeg træner skam alle hverdage smiley skal jo på arbejde ;D
    Men jeg hører bare ikke til den tålmodige gruppe af mennesker.. Men jeg synes altså at jeg burde kunne følge bare liiidt bedre med nogle af dem.. Jeg kan måske godt følge med dem i 1km, men så er jeg også HELT færdig...

• #5   3. jun 2010 Hvilken cykel cykler du på til arbejde?

• #6   3. jun 2010 HAHAHA - så er det DIG der tøffer bagud når jeg også cykler (fra roskilde til KBH) - tænker tit hvordan du kan holde balancen når du køre SÅ langsomt smiley

• #7   3. jun 2010 Har det nemlig på præcis sammen måde. føler mig nogle gange langsom i orhold til mange af de andre.
    Jeg regnede også med at jeg kunne køre 150 km efter 5 ugers træning(hvor jeg næsten holdt stille de 2 uger)
    Der måtte kæresten lige sige at jeg kun havde haft racercykel i 5 uger, så jeg nøjes med 80 km.
    Prøv at søg efter træningprogrammer på nettet

• #8   3. jun 2010 Nikolaj H: Raceren i min profil..

Christian M: HAHA smiley ja det mig! Men bare vent, en dag tager jeg en snor med og binder om din cykel! (altså hvis jeg fanger dig en dag når du holder for rødt! ;D)

Martin R: Hehe smiley Altid godt med en udfordring smiley Men jeg er ikke interesseret i at have et decideret træningsprogram.. Jeg cykler til/fra arbejde, og så ellers når jeg lige lyster, måske 1-4 gange om måneden ellers..

• #9   3. jun 2010 Der er rigtig mange ting der har indflydelse på din fart, men jeg synes bestemt du skal investere 50.000 i en ny cykel, det er der hele forskellen ligger.

Det der med at træne, det er jo kun for dem som ikke har råd til den rigtige cykel.

Justeringen af cyklen er heller ikke vigtig, om man sidder lidt for højt på sadlen og kun lige kan nå pedalerne, det betyder intet. Eller om styret sidder en meter for langt fremme.

Så det er helt klart udstyrets skyld.

• #10   3. jun 2010 Jesper J: Jeg vidste det!! Bare ikke mange der vil ud med det..

Men hvordan får jeg justeret mine arme og ben ind osv? Jeg aner intet om cykling, jeg okser bare derud af med ondt i røven smiley

Jeg mødte en dag en flink mand, som fortalte mig en masse ting mens vi cyklede, både lidt teknisk osv.. Men kunne godt bruge mere rådgivning og hjælp til indstilling og generalt cykling..

• #11   3. jun 2010 Jeg kan anbefale Specialized BG fit...

• #12   3. jun 2010 hvad er din kadance??? det kunne være du træder for tunge gear? kandancen skal være fra ca 80-110 omdr/min..

• #13   3. jun 2010 der er en del tommelfinger regler man kan gå ud fra som start instillinger også justere ud fra det

• #14   3. jun 2010 Bo S: Ja, jeg kørte i for tungt gear i starten, kørte tit i det tungeste gear jeg kunne, men fik at vide det med kadancen, så det er jeg begyndt med her de sidste par uger.. Det tog lige nogle dage at vende sig til, men synes godt jeg kan mærke forskel på... ja ved ik hvad jeg kan mærke forskel på, synes bare der er en forskel, men stadig samme tid ca.. Men hvordan ved man det med kadancen? er der en eller anden smart måde at tælle det på?

Jan H: okay, men jeg aner som sagt intet om det smiley Sidste år nåede jeg at køre 250km, der fik jeg ikke rigtig ondt i røven, men i år kom det stille og roligt snigende og nu har jeg det hele tiden, så der er nok noget der står forkert.. Har prøvet at indstille lidt, men har ikke rigtig kunne mærke nogen forskel..

• #15   3. jun 2010 smid en pb til mig mig hvis du har tid lyst til at komme forbi så skal jeg hjælpe dig det jeg kan er hjemme det fredag, lørdag formiddag og det meste af søndag jeg har send dig en pb. med lidt om hvor jeg bor

• #16   4. jun 2010 he he det nemmeste er jo at købne en cykel computer med kadance måler. eller kan du bare begynde at tælle... omdr per min...

• #17   4. jun 2010 Bo S: okay.. Tror jeg finder en billig kadancemåler smiley

Kommentér på:
højere gennemsnitsfart

Annonce