{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler der ikke en skive?
  • #1   23. okt 2018 Endnu et billede

    profilbillede
  • #2   23. okt 2018 Afstanden fra det mindste tandhjul til stellet kan godt være meget lille, så det handler nok mere om "limit skrue" justering. Der sidder to justerings-skruer på bagskifteren der bestemmer hvor langt den kan bevæge sig i begge retninger.

    Det skal selvfølgelig ikke være sådan at kæden køre mod stellet


  • #3   23. okt 2018 Hej Thomas
    Jeg købte cyklen brugt, og har justeret H-limit skruen så langt ud som det giver effekt til. Tror bare at den tidligere ejer af cyklen har glemt en skive, efter at baghjulet har været afmonteret sidst.


  • #4   23. okt 2018 Har du tjekket om kassetten er skruet helt ind? Men ja kan godt være der mangler en spacer.

  • #5   23. okt 2018 Jeg checker om kassetten er helt inde, men der går lige et par dage... skal opereres i morgen. Tak for input Thomas. Hvis kassetten sidder rigtigt, vil jeg give den en skive og se om ikke det klarer problemet... når jeg er frisk igen.

  • #6   23. okt 2018 Hvis den ikke kan køre i nederste kassette tandhjul, kan det også været fordi tidligere ejer har leget med akslen, så den ikke er langt nok ude i den side.
    Ellers er der måske kommet en Skive for meget i inderste, selvom jeg kan tvivle på det. Der plejer nemlig ikke at være en spacer på det yderste, da den er selv begrænset som regel. smiley


  • #7   24. okt 2018 Rad Rides, -det er fedt at du skriver at der ikke plejer at være spacer yderst. Det giver mig lidt at gå efter. Jeg tænker nemlig på, om der sidder gammelt skidt og møg i bagskifter-mekanismen ved fjederbelastningen, som begrænser skifteren i at nå helt ud til sidste tandhjul. Den må lige skrubbes ren med vand, børste og trykluft, og baghjulet afmonteres så jeg kan se om akslen ser rigtig ud i forhold til afstanden i begge sider.
    Tak for info👍


  • #8   24. okt 2018 Så det jeg ville gøre er, at skille det ad og rense det op og kigge på akslen hvordan den er..
    alternativ er at købe en ny fælg, det løser alt smiley


  • #9   29. okt 2018 Hej Da det er en Shimano kassette og nav, er der som regel spacer med der skal ligge imellem tandhjulene.... kunne det være sådan en der ligger helt inderste som nr. 1 på kassette huset? Man skal starte med tandhjul-Skive-tandhjul osv.

  • #10   29. okt 2018 Hej Hans-Jørgen. Jeg har ikke så meget fysisk formåen endnu efter min menisk operation. Men jeg har taget baghjulet af, og det undrede mig at der lå en skive “inde” i det mindste tandhjul af kassetten.
    Jeg lægger lige nogle billeder op her inden aftenen er omme.
    Stellet bærer præg af at kæden har været inde og gnave. Så noget må sidde forkert.


  • #11   29. okt 2018 Slidspor i stellet.....
    Akslen er også længere på højre side end venstre. Der er ikke meget plads på gevindakslen hvor stellet kan hvile/stå.
    Jeg tager lige et par billeder mere...


    profilbillede
  • #12   29. okt 2018 Hans Jørgen det vil jo ikke ændre på den yderste tandhjul den er som regel bygget med Skive og stopper i. Og det følger ikke for mange skiver med.
    Men måske der ikke er plads på body til kasette.

    Jens

    Ved ikke med hvilken Skive du snakker om, har du et billede? smiley

    Det kunne passe med at nogle ville skifte lejer i baghjul eller hjulet har løsnet mm. At så det ikke er centeret korrekt med akslen.
    For det ville være underligt at sætte for mange skiver ind, eller placer skiver anderledes. Og i så fald ville det ikke ramme rammen.
    Ved for mange skiver, vil der være meget meget lidt gevind for kassette møtrik kan få fat i smiley
    Nyt baghjul 300kr easy peasy


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #13   29. okt 2018 det ser ud til at cyklen er blevet repareret/vedligeholdt af er en fusker. ud fra dine fotos af cyklen vil jeg vurdere at:
    baghjulet er forkert centreret på akslen.
    pulleyhjul på bagskifter er slidt helt ned.
    kæde og kassette er nedslidte


  • #14   29. okt 2018 Selve kassetten sad så løst, at jeg kunne skrue møtrikken løs med fingerspidserne. Jeg kan huske at skiven lå under niveau af det mindste tandhjul hvilket undrede mig. For hvad skulle den så gavne. Tror at I har ret i, at kassetten ikke har været ordentlig inde på plads. Men hvordan så med forskellen på akslen som ikke er centreret. Hvad kan jeg gøre ved det?

    profilbillede
  • #15   29. okt 2018 Ja, baghjulet passede fint i køkkenvasken i thekøkkenet. Det er nok rigtigt at delene er godt slidt, så det er ikke sikkert at det kan svare sig at bøvle for meget med det, hvis nye stumper ikke koster en formue.

  • #16   29. okt 2018 Her har jeg taget skive og møtrik af med fingrene...

    profilbillede
  • Knud J
    Knud J Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   30. okt 2018 Hej jeg har lagt et billed på facebook så du kan se hvordan det skal se ud mvh Knud

  • #18   30. okt 2018 Det er ikke mere raket forskning end at få et nyt baghjul Cykelgear.dk
    Hvis kassette ikke takker over vil jeg cykle videre med det.


    Og hvis bolt har været løs ville jeg først prøve at skrue den fast og se
    Om det rykker sig ind så det ikke går på.
    Det er ikke noget at blæse op over, det er en del af det at købe brugt cykel smiley


Kommentér på:
Mangler der ikke en skive?

Annonce