{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
326 visninger | Oprettet:

xt m-8020 eller saint m820 {{forumTopicSubject}}

Daw folkens.

Jeg er ved at kigge lidt efter nye bremser, og har skudt mig ind på enten xt m-8020 eller saint m820. og de ligger i ca samme prisklasse
Men ved ikke hvilke der ville være bedst. Kan ikke finde en sammenligning, nogle steder. Så ville se om folk har noget erfaring med disse systemer, og om nogle kendte nogle fordele og ulemper.

Tænker ud fra hvad jeg har læst, så har saint enorm power, men ikke så meget modulering altså kontrol over al den kraft. og ellers hvad jeg kan se er de ved at ha en del år på bagen, hvilket jo stadig kan være et kvalitets stempel.
og hvad jeg kan se så skullle xt m8020 (4 stempler) være forholdsvis nye. Har hørt i et par reviews at de skulle være til at modulere, om det så er noget nyt de har udviklet sig frem til.

Men igen, hvis nogle har noget erfaring med disse systemer, og ville dele deres erfaring, så er jeg lutter og ører.

Kommentarer på:  xt m-8020 eller saint m820
  • #1   30. okt Køb nogle Hope istedet 😁

• #2   30. okt Nu har jeg kørt med XT M8020 i ca. 10mdr., og de har kørt alt fra div. danske spor, Leogang Bikepark, trails i alperne og nyest Winterberg.
    Jeg ligger på ca. 100kg og har brugt 180/180 skiver og skiftede så til 203/180 udelukkende pga besøg i bikeparks.
    Jeg kom fra et sæt XTR Trail M988, og her synes jeg, at de nye M8020 er væsentlig nemmere og mere konstante i deres modulering.
    Har kun min makkers vurdering af Saint, og han blev sku noget negativ overrasket på de alm danske spor. De bider for kraftigt og er noget sværere at modulere, når vi ikke har det samme tryk på som i DH eller meget lange og krævende nedkørsler. I alperne og i bikeparks fungerer de upåklageligt.
    Jeg ønskede netop IKKE at have bremser, som bed alt for kraftigt for hurtigt, så derfor var valget nemt. Kunne heldigvis også bakkes op af gode reviews, inden jeg bestilte.
    Kort sagt, så har de ikke sagt en bøvs forkert. JEG ER FAN.

NB. De er vist på bud ved Bike-components til 1600kr for et sæt.

• #4   30. okt Fedt man, ved man hvor lang tid det tilbud kører og, ved du hvor langt væk man skal for det bliver et problem med at de flytter front bremsen til højre side, da jeg helst ikke vil ende ud i det problem. Kan man se om venstre greb er til front bremsen, altså dem med 1m slange?

• #5   30. okt Ved ik hvor lang tid det kører. Har kørt i et pr uger nu.
    Det sæt fra bike-components kører med alm EU/US, hvor venstre greb er til foran og 100cm og højre er bag og 170cm. Helt alm sæt
    https://www.bike-components.de/en/Shimano/XT-BR-M8020-Disc-Brake-Set-p62177/

Kommentér på:
xt m-8020 eller saint m820