{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

Lasse B
Lasse B
Tilmeldt:
27. jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Opgradering - hjul, sadelpind og gear {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Har været ivrig læser af mange gode emner herinde i et stykke tid - og nu som fuldgyldigt BASIS medlem - og min første indlæg! smiley

Jeg er motionist som kører ca. 200 km pr. uge - og skal om en uge afsted på den første store cykelferie hvor turen går fra Nice til Rom. Det bliver forhåbentligt Konge! smiley

Jeg har en Focus Cayo Compact 08 som jeg er rigtig glad for. Mit spørgsmål går på, om der er nogen der kan hjælpe med et par gode råd vedr:

Hjul: What's the point? Hvad får jeg ved at bruge kr. 5.000 på et par nye hjul? Er det udelukkende vægten der er vundet her? Den kom med et par Mavic Aksium Race hjul.

Sadelpind: Næsten alt på cyklen er carbon - på nær sadelpinden. Er det værd at skifte den ud? Får man ud over en evt. vægtbesparelse også en 'more comfortable ride'?

Gear: Cyklen kom med Shimano Ultegra Ice og et muligt opgradering ville være til Dura Ace'en eller noget Champagnolo? Er det overkill for en motionist som mig?

På forhånd tak for alle de gode svar jeg allerede har draget fordel af herinde - og til evt. hjælp til denne tråd!

Solen skinner.... jeg er kørt!!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering - hjul, sadelpind og gear
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   28. jun 2010 Tak for input - det er bare dejligt med feedbacken!

    Det bekræfter mine hensigter om at opgradere hjulene - og muligvis også saddelpinden, da denne ikke har så stor en omkostning. God pointe med det lave tyngdepunkt. Der går gerne lidt nørderi i det carbon! smiley

    Gearene får lov at blive.

    Jeg så faktisk godt DR Rabat udsendelsen. Har selv haft en alu tricykel forrige år og det var tydeligt at mærke forskellen på en carbon cykel, da jeg skiftede til Focus Cayo.



Kommentér på:
Opgradering - hjul, sadelpind og gear

Annonce