{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.175 visninger | Oprettet:

V-bremser sidder fast {{forumTopicSubject}}

Min mountainbike har stået stille meget længe, og nu er armene på mine v-bremser foran fastlåse. Man kan godt rykke dem frem og tilbage, ligesom når man normalt bremser, men de sidder der hvor man rykker dem til - de hoper altså ikke automatisk tilbage som de skal.

Jeg har prøvet at massere dem frem og tilbage, men fjedervirkningen udebliver.

Jeg har afmonteret den skrue, som holder armene fast på selve forgaflen, men de kommer ikke af. Måske er de rustet fast?

- Kan må få liv i de her bremsearme igen, så de virker efter hensigten?

- Er de evt. lige til at udskifte med nye - og skal man blot bruge vold for at få dem af, eller overser jeg noget? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V-bremser sidder fast
  • #1   21. jan 2019 Nej de er bare godt rustet/iret fast. Du kan banke dem af med en flad kærv skruetrækker og lidt tålmodighed (wd-40 eller varme). Bremsearmene sidder på de beslag der sidder på gaflen. Når du får banket v-bremse armene af så husk af give beslagne godt med fedt før du monterer dem igen.

  • #2   21. jan 2019 Tak.
    Tror du de kommer til at fungere igen, hvis først jeg får dem af? Jeg har ikke styr på hvordan fjedermekanismen fungerer, men jeg forestiller mig at der sidder en fjeder indvendigt, som har sat sig fast/er gået i stykker.


  • #3   21. jan 2019 De plejer at funke fint igen efter de har været afmonteret.

  • #4   21. jan 2019 Start med at få dem af. Så kan du altid skrive herinde igen hvis der er noget der ikke virker smiley
    V-bremse armene skal kunne bevæge sig frit på beslagene på gaflen. Det er det der er tricket smiley


  • #5   21. jan 2019 Der sidder en fjeder indeni og den sidder i et lille beslag med 3 huller. Du skal lige se hvilket hul den sidder i, så du får sat den i det rigtige hul igen når du samler bremserne.
    Når du har fået armen af, så er tappen på forgaflen sikkert rusten. Du kan evt slibe rusten ned med et stykke smergellærred eller sandpapir, så længe du ikke sliber for langt ned i metallet.


  • #6   21. jan 2019 "Også lige på en studs" Det var det udtryk vi ledte efter smiley

  • #7   19. apr 2019 Udfra billedet er der ikke noget der ser kriminelt ud, hvad angår rust. Husk også at tjekke kablet, Det knækker hvis misvedligeholdt. Nye kabler er billigere end nye tænder smiley


Kommentér på:
V-bremser sidder fast

Annonce