{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.047 visninger | Oprettet:

kassetten sidder løst - hvad gør jeg? :) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg er super nybegynder med at skille cykler ad, og derfor har jeg måske et dumt spørgsmål.
På min gazelle racer har jeg en 6-speed kassette, hvor jeg gerne vil placere min kæde på et af niveauerne, så jeg får en art singlespeed. MEN kassetten sidder løst, hvilket betyder der selvfølgelig ingen fremdrift sker når jeg hjulrer. Er der nogen, der på pædagogisk vis kan forklare hvordan jeg fastgøre kassetten, så jeg kan komme fremad i verden?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kassetten sidder løst - hvad gør jeg? :)
  • #1   12. feb 2019 Hvis den sad løst ville den slet ikke sidde fast på navet.
    Kassetten er skruet fast på navet med gevind og frigearet sidder i kassetten.
    Det er kassetten der ikke virker. Der sidder nogle paler/pins inde i der er groet fast.
    Man kan nogle gange rense og smøre dem så de kan bevæge sig igen men jeg vil tro du skal have en ny kassette.
    På nyere nav sidder kassetten på en body på navet.
    Grunden til at jeg tror det er skruekrans er alderen og at den har høje flanger. Men det er en god ting jo. De er ikke superdyre.


  • #2   12. feb 2019 Tak for svar, Christian.

    Det var også ringe forklaret. Jeg mente at kassetten både drejer den ene og den anden retning, hvilket betyder at jeg ikke kommer fremad, men det virkede til, at du fangede den alligevel. smiley

    Okay, det kan godt være jeg bare skal installere en ny kassette så. Hvad vil du sige jeg skal kigge efter her?


  • #3   12. feb 2019 Pyh ha.. Den er værre. Der er flere ting i det. Der er mindst 5 forskellige aftrækkere til at afmontere den. Der er også forskellige gevind størrelser.