{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Racer til streetbike {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ældre racer cykel som jeg gerne vil bygge om til at have fladt styr, men hvordan finder jeg ud af hvilke dele jeg skal bruge til gear, bremser og styrholder?

Jeg kender hverken fabrikat eller model på cyklen men ved at gear er shimano Dura eller ultegra og mener at bremserne er i samme serie men i en væsentligt ældre model end hvad der er på markedet nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racer til streetbike
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   19. feb 2019 Hvis du vil have hjælp, er du nødt til at gøre dig den ulejlighed at bevæge dig ned til din cykel. Kig på bremser, bagskifter og forskifter. Der står et fabrikat navn, et model navn og på bagsiden af delene også et typenummer.
    Når du gør disse oplysninger tilgængelige, kan du få kvalificeret og korrekt hjælp. Uden disse oplysninger vil alle svar kun være tilfældige gæt


  • #2   19. feb 2019 Det med at lave en racer om til en mere street version er ikke så let som man tror.
    Det største problem er gearskifterne. Det er muligt at finde nogle tommel skiftere der måske kan passe. Men det er ikke let.
    Bremser og alt andet er ikke noget problem udover at det bliver noget lidt andet. Det virker, men det er ikke særlig kosher. Det kræver en del kompromiser men til gengæld er det rart med et fladt styr jo.
    Men som Jørn siger kræver det noget mere info. Nogle billeder ville også hjælpe på sagen.


  • #3   20. feb 2019 Det jeg gjorde
    1: bremsegreb
    2: finde triggere der fungerer med gearene eller monter nyt gear system med trigger.
    3: flat styr
    Så var jeg good to go.

    Alternativt kan man vælge en klinge foran bare smiley


  • #4   19. apr 2019 Tag cyklen ned til en cykelhandler og så kan han hurtigt vejlede dig i muligheder.

    Her tænker jeg montering huller etc. Det meste er dog universelt men tjek med en pro smiley


Kommentér på:
Racer til streetbike

Annonce