{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.938 visninger | Oprettet:

Kan en kæde vendes forkert? {{forumTopicSubject}}

Hey forum.

Har et lille irriterende problem:

Har netop skiftet kæden på min MTB, som var godt slidt. Første tur efter skiftet, fungerede det ikke som det skulle. Kæden "hakkede over", og havde samtidig en underlig knurrende lyd. Måtte erkende at min kassette nok også var færdig, og skiftede den ud med en ny.
Nu "hakker" den ikke over længere, men knurrelyden er der stadig. Det er særligt tydeligt når jeg træder igennem.
Kan se at kæden også vibrerer en smule, når der kommer pres på.

Kan jeg evt. have vendt kæden forkert? Eller kan det være at den er for lang?

Delene er Sram XX1 kæde, GX kassette, GX kranksæt 1*11

På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en kæde vendes forkert?
  • #1   17. mar 2019 En SRAM XX1 kæde kan vende begge veje, så det skulle ikke være et problem. Har du tilpasset længden på kæden?



  • #2   17. mar 2019 Yes. Den er muligvis ét led længere end den gamle kæde....

  • #3   17. mar 2019 Kommer lyden lige meget hvilket tandhjul du kører på kassetten? Hvis det er ydre hjul, er det måske din bagskifter der skal justere limit skruer.
    Kommer lyden fra kassette området eller din chainring. Kan være at en eller begge af disse er ved at være slidte og havde tilpasset sig den gamle slidte kæde.


  • #5   19. mar 2019 Jeg har en knurrende/hakkende fornemmelse på min vintercykel - og det er helt sikkert fordi klingen er slidt. Det tipper jeg også er dit problem (nu da resten er skiftet ;o). I givet fald er det bare, hvor langt du vil køre den ned. Jeg er lidt i tvivl om det reelt er meget "ondere" for kæden at køre på en slidt klinge. (Men den anden vej skal man i hvert fald undgå - det spiser ret hurtigt både klinge og kassette!)

  • #6   6. apr 2019 Ny klinge hjalp...Tak for hjælpen gutter:)

Kommentér på:
Kan en kæde vendes forkert?

Annonce