{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

PF krakboks.... ud med l***** {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Jeg er ved at skifte BB på min scalpel 2015 da den er blevet lidt træt i betrækket. Dog er jeg løbet ind i et problem med at få fjernet den allerede monterede krankboks.

Jeg har købt et SuperB aftrækker PressFit krankleje
https://www.cykelgear.dk/vaerktoj/krankboks-kranksaet/superb-aftraekker-pressfit-krankleje-bb86-bb90?utm_source=kelkoodk&utm_medium=Kelkoo-pla/CPC&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=SuperB+aftrkker+PressFit+krankleje+BB86+

Jeg har nu stået og hamret på den i en halv time og boksen bevæger sig ingen steder. Jeg har "fulgt" guiden som også er på cykelgear siden.

Skal siges at forrige ejer af cyklen måske kan have fusket med den, pedalarmene var også overspændt. Er lidt bange for han har smidt noget forkert loctite ind ved krankboksen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PF krakboks.... ud med l*****
  • #1   21. mar 2019 Lige endnu et billede....

    profilbillede
  • #2   21. mar 2019 Sådan en pressfit BB kan sidde godt fast. Jeg har fjernet en med præcist det værktøj du har til rådighed, men jeg måtte også erfarer at det krævede virkelig nogle hårde slag + en stor hammer. Jeg startede ud med en gummihammer, men kunne hurtig se at det krævede en rigtig hammer.

  • #3   23. mar 2019 Pillede et PF30 ud af min niner for en lille måned siden... Det tog to dage og jeg bankede den ud med en klap hammer og alt muligt værktøj.

    Det der gjorde at den kom Ud ( tror jeg) var den stod over natten med noget dancoil olie.

    Jeg lagde den iøvrigt ned på 5 stykker træ mens min kone holdte rammen....jeg har af samme grund ikke brugt loctite da jeg skulle sætte den nye i.

    Pressfit Kan være det værste crap at pille ud....

    Tålmodighed tålmodighed tålmodighed


  • #4   24. mar 2019 Super svar, tak for det.

    Jeg må prøve at bygge en platform den kan ligge på så jeg kan slå lidt hårdere til den!
    Prøver også lige at se om jeg kan finde noget løse olie dertil.

    Jeg vender frygteligt tilbage smiley


  • #5   25. mar 2019 Jeg smurte noget wd40 på, ventede lidt og lagde den ned så jeg kunne give den et par ordentlige slag. 3 slag på hver side og de kom let og elegant ud.


    Tak for de gode råd! Så kan sommer cyklen lidt endnu. smiley


  • #7   25. mar 2019 Sådan..... Tålmodighed er en dyd!

  • #8   26. mar 2019 Prøv evt. at slå fra modsatte side indvendigt på inner-ringen af lejet med en dorn (stål) med en hammer (stål) - der skal formentligt ikke meget til for at løsne den.

Kommentér på:
PF krakboks.... ud med l*****

Annonce