{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Bagskifter i baghjulet {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet gear kabler på min cykel og har i den forbindelse ikke fået justeret endestoppet korrekt, vil jeg tro.
På vej hjem fra arbejde sker der så det at den bagerste gear vælger sættet sig fast i baghjulet som på billedet.

Jeg antager at vælgeren er ødelagt og skal skiftes. Det er komplet RX100 med 2x8 gear, så hvad kan jeg bruge som alternativ da jeg jo ikke kan købe en ny vælger fra samme serie mere?

I samme omgang blev øjet der holder gear vælgeren også bøjet. Hvordan retter jeg det ud igen på et stål stel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagskifter i baghjulet
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   1. maj 2019 Du kan bruge en Sora eller Claris bagskifter.
    Du kan også bruge de forrige modeller af shimano 105, den hedder 5700 og den Tiagra bagskifter der hedder 4600
    På et stålstel kan geardrop rettes med en stor svensknøgle, men hvis det er meget bøjet, er det er bedst at varme stålet op først. Det skal være ca 200 grader varmt, (ikke rødglødende)
    Du vil


  • #2   1. maj 2019 Jeg fik næsten rettet det hele op igen, men gevindet i gear droppet er smadret. Så jeg ved ikke lige hvad næste skridt er. Tænker ikke at der er nok materiale til at man kan bore gevindet op og sætte et nyt i.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #3   2. maj 2019 du er nødt til skære det originale geardrop af, og montere et andet istedet.
    https://www.cykelgear.dk/reservedele/bagskifter/geardrop/beslag-for-bagskifter-krog


  • #4   2. maj 2019 Hvordan monteres den der i forhold til baghjulet? Jeg tænker at der vil komme et offset i forhold til det originale geardrop hvis den skal ind og side på baghjulsaklen.

  • Esben J
    Esben J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #5   7. maj 2019 Mht geardroppet,

    Du kan nok have held med at slå det ovalt, og da få fat i nok gevind på 2 sider af hullet til at skrue skifteren i igen. På med en stor hammer på bagsiden som "ambolt" og en mindre hammer til at give den et par hug. Det er et forsøg værd før du begynder at save i stellet.


  • #6   7. maj 2019 Jeg endte med at skære geardroppet af og sætte den på som der blev linket til. Det virker fint for nu

  • #7   9. maj 2019 Lidt sent nu, men hvis er gevind er ødelagt kan man bore det op og sætte en helicoil i.

  • #8   9. maj 2019 Det er korrekt men jeg tænker at metallet er for tyndt og for blødt til helicoil. Men om ikke andet så virker det til at jeg fandt en løsning der virker.

Kommentér på:
Bagskifter i baghjulet

Annonce