{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Kæde hopper over {{forumTopicSubject}}

Jeg postede for et par dage siden om at min cykel havde valgt at rive bagskifteren ind i baghjulet. Nu har jeg så skiftet bagskifter og monteret den på et nyt beslag, samt justeret det hele ind så den skifter let i gear.

Nu kan jeg så mærke at hvis jeg træder til så springer den tænder over, og det sker uanset hvilket gear jeg benytter. Cyklen er født med Shimano RX100 system, med 8x2 gear. Jeg har nu monteret en Claris bagskifter til 8 gear samt sat en ny kæde på til 8 gear.
Hvad er årsagen til at kæden hopper tænder over? Kasætten ser umiddelbart ikke slidt ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde hopper over
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   6. maj 2019 din kassette er slidt, ny på.
    det er næsten umuligt at se på et kassette tandhjul om det er for slidt til at køre med en ny kæde


  • #2   6. maj 2019 Jeg ved at det kan være en af årsagerne til at kæden hopper, men den gamle kæde og opsætning virkede fint uden at kæden hoppede over. Tænker ikke at der er noget der bare sker fra den ene dag til den anden, og i samtlige gear på samme tid. Derfor tænker jeg det må være noget andet.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #3   6. maj 2019 Det kan også skyldes at du har lavet et stift led i den nye kæde under montering.
    Men tandhjulene på den gamle kassette er slidt i form så de passer til en slidt kæde, derfor kører det ikke med en ny kæde


  • #4   6. maj 2019 Hvis du ikke tror på os, så monter den gamle kæde igen, og du vil med garanti ikke opleve at den springer over.
    Ergo, er din kassette slidt til den gamle kæde, og vil ikke fungere med en ny kæde.


  • #5   24. maj 2019 mit bud er at enten har du monteret en ny kæde på en gammel kassette ellers måske geardrop der er skævt

Kommentér på:
Kæde hopper over

Annonce