{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
94 visninger | Oprettet:

Sintered vs. resin {{forumTopicSubject}}

Jeg har gentagne problemer med min bagbremse. Det er en 10 år gammel XTR bremse med 160 mm SM-RT97 skive. Skiven er lige og ikke slidt ned, stemplerne bevæger sig fint og kaliberen er centreret.

Jeg har "for sjov" købt meget billige resin bremseklodser på Ebay. De fungerer upåklageligt de første par ture, hvor de virkelig tager fat, men derefter begynder bremseevne at falde drastisk. Til sidst kan de stort set ikke bremse. Slibning og rensning af klodser har ingen effekt, de bliver glaced med det samme.

Men spørgsmålet er, om jeg og min kørestil ikke egner sig til resin klodser. Jeg overvejer derfor kraftigt sintered klodser, men er de så forfærdelige at køre med? De er i hvert fald ikke tilgængelige i samme omfang som resin klodser på danske hjemmesider.




Kommentarer på:  Sintered vs. resin
  • #1   11. jul Først og fremmest: Holder du bremsetrykket over en længere distance, når det går nedad - ELLER, punktbremser du og lader frekvensen stige i takt med stejlere hældning?

    Organisk/Resin fungerer fint for mine 100kg i Danmark i tørvejr. Men det er så også det.

    Jeg bruger KUN sintered/metal klodser, og de fungerer MEGET bedre på lange nedkørsler eller bikeparks. De fungerer også bedre for mig i vådt føre, og jeg har stort set aldrig issues med hylende bremser. Kører XT M8020 4-stemplet, metal klodser m. finner på RT99 203/180 skiver.

    På med noget sintered/metal fra dit bremsemærke eller fra KoolStop, og så ville jeg ikke bekymre mig om bremseklods valg fremover.


  • #2   11. jul Har i øjeblikket resin klodser i mine shimanoer. Synes de fungerer bedst til hjemlige forhold. har et par i metal jeg pillede af. Synes de fungerer bedst når man er meget på bremsen, lange nedkørsler, dh osv.
    Saint+shimano h type pads+203/180mm icetech rotors.
    Brugte dem for øvrigt på frankrigturen i juni, fungerede upåklageligt, og stadig rigelig med bremsebelægning tilbage.


  • #3   11. jul Jeg synes ikke, at jeg kører lange nedkørsler, men når jeg har nedkørsler, punktbremser jeg ikke. Her burde sintered være overlegen i forhold til at kunne håndtere varmen.

    Men jeg har netop hørt, at de har mere tendens til at hyle samt være lidt langsommere om at tage fat. Men det er måske i småtingsafdelingen?


  • #4   11. jul Tror det kommer meget an på kørerstil. Min oplevelser af metalklodser er at der skal pumpes noget temperatur i, så fungerer de bedre end resin!!. Uden og hylle, og har super greb osv.

  • #5   11. jul Så det vil sige, at de ikke bremser super godt fra første splitsekund, men at de først skal generere noget varme for at bremse godt?

  • #6   11. jul Skal jeg ikke gøre mig klog på.
    Måske kan der være nogle variabler.. mærke a klodser, og skiver. Og om dine bremser er holdt rene.
    Det sidste er nok noget af det jeg går mest op i vedr vedligehold. holder altid mine dele adskilt ved transport/rengøring/bleeding.



  • #7   11. jul Jeg tror bare, at jeg køber et par metalklodser. Tak for hjælpen!

Kommentér på:
Sintered vs. resin