{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

Sintered vs. resin {{forumTopicSubject}}

Jeg har gentagne problemer med min bagbremse. Det er en 10 år gammel XTR bremse med 160 mm SM-RT97 skive. Skiven er lige og ikke slidt ned, stemplerne bevæger sig fint og kaliberen er centreret.

Jeg har "for sjov" købt meget billige resin bremseklodser på Ebay. De fungerer upåklageligt de første par ture, hvor de virkelig tager fat, men derefter begynder bremseevne at falde drastisk. Til sidst kan de stort set ikke bremse. Slibning og rensning af klodser har ingen effekt, de bliver glaced med det samme.

Men spørgsmålet er, om jeg og min kørestil ikke egner sig til resin klodser. Jeg overvejer derfor kraftigt sintered klodser, men er de så forfærdelige at køre med? De er i hvert fald ikke tilgængelige i samme omfang som resin klodser på danske hjemmesider.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sintered vs. resin
  • #2   11. jul 2019 Har i øjeblikket resin klodser i mine shimanoer. Synes de fungerer bedst til hjemlige forhold. har et par i metal jeg pillede af. Synes de fungerer bedst når man er meget på bremsen, lange nedkørsler, dh osv.
    Saint+shimano h type pads+203/180mm icetech rotors.
    Brugte dem for øvrigt på frankrigturen i juni, fungerede upåklageligt, og stadig rigelig med bremsebelægning tilbage.


  • #3   11. jul 2019 Jeg synes ikke, at jeg kører lange nedkørsler, men når jeg har nedkørsler, punktbremser jeg ikke. Her burde sintered være overlegen i forhold til at kunne håndtere varmen.

    Men jeg har netop hørt, at de har mere tendens til at hyle samt være lidt langsommere om at tage fat. Men det er måske i småtingsafdelingen?


  • #4   11. jul 2019 Tror det kommer meget an på kørerstil. Min oplevelser af metalklodser er at der skal pumpes noget temperatur i, så fungerer de bedre end resin!!. Uden og hylle, og har super greb osv.

  • #5   11. jul 2019 Så det vil sige, at de ikke bremser super godt fra første splitsekund, men at de først skal generere noget varme for at bremse godt?

  • #6   11. jul 2019 Skal jeg ikke gøre mig klog på.
    Måske kan der være nogle variabler.. mærke a klodser, og skiver. Og om dine bremser er holdt rene.
    Det sidste er nok noget af det jeg går mest op i vedr vedligehold. holder altid mine dele adskilt ved transport/rengøring/bleeding.



  • #7   11. jul 2019 Jeg tror bare, at jeg køber et par metalklodser. Tak for hjælpen!

  • #8   28. jul 2019 Efter et par ture med metalklodser er jeg helt overbevist. De er super at køre/bremse med. Jeg kan ikke mærke, at de bremser dårligere end resin. Tværtimod.

Kommentér på:
Sintered vs. resin

Annonce