{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

MTB Bagnav reperation {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har købt en MTB, hvor der fulgte nogle fede Token MTX 26 hjul med. Dog var bagnavet i stykke, og lejerne var pillet ud af hjulet sammen med indmaden. Jeg har forsøgt at samle det igen, men det er svært at presse de lukkede lejer i hjulet, samt synes det at der mangler noget, når jeg strammer skruen i den ende kasetten monteres, skrues den ene lejer for hårdt fast, så den ikke kan dreje rundt.
Nedenfor har jeg vedhæftet et billede af indmaden.

Jeg er ude i om man kan skifte hele navet, men har ikke den store erfaring med hjulopretning, så det er ikke sikkert at jeg vil begive mig ud i dette projekt. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der evt. mangle til indmaden eller hvad jeg ellers kan gøre?

Alternativt kan jeg tage den til en cykelhandler, men dette bliver nok en dyr omgang.

Håber I kan hjælpe.

/Philip

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbler skal samles 1.500 kr.
  • Hænge 3 gardinstænger op på væg, samt hænge 3 lamper op 1.500 kr.
  • Hylde, vitrineskab, lampe og tv montering 1.400 kr.
  • El opsætning af lampe 500 kr.
  • Rengøring 400 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, fejlkode E09, Siemens 2.342 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MTB Bagnav reperation
  • #1   6. aug 2019 Kører lejerne perfekt? Der må være en grund til at det var skildt ad.

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #2   6. aug 2019 der mangler sikkert en tynd skive mellem kassettehus og lejet

• #3   6. aug 2019 Det ser da umiddelbart rigtig fint ud....prøv at lad vær med at voldspænde det og se om det ikke ruller fint rundt....

• #4   6. aug 2019 Lejerne kører perfekt. Under kassettehuset sidder der et afstandsstykke (et rør på længde med kassettehuset). Jeg kan ikke uploade billede i et svar, så jeg har vedhæftet billedet i linket nedenfor.

Jeg har forsøgt at liste de dele der sidder på lejet op. Der er slået noget af aftandsrøret af, så dette skal helt sikkert erstattes. Det burde dog være muligt at finde et alu-rør i de dimenstioner.

https://imgur.com/a/6aqVbuD

• #5   6. aug 2019 Hvordan får jeg presset lejerne ind i hjulet? Nogle gode metoder?

• #6   7. aug 2019 Alle presser lejer i på hver deres måde og det er ikke altid lige kønt. Lad mig sige det på en anden måde. Hvis ikke der er lavet et værktøj til den præcise opgave så må man på med handsken. Så længe du slår på stålkanten så er det fint. Lejer er svage inde på midten men det er vel underforstået. Du kan også bruge akslen til at spænde dem ind, men det kan snyde. Start med et leje ad gangen og tag det stille og roligt så skal det nok gå. Hvis du kan finde et topnøglehoved med den samme diameter så er det bare at gi den gas.

• #7   7. aug 2019 En relativt billig, men rigtig god ghetto-løsning, er at købe to stk løse værktøjsdele til en lejepresse. Tjek nummeret på dit leje, og brug en bolt eller gevindstang til at presse med.
    https://www.bike24.com/p2220836.html?q=bearing+press

• #8   9. aug 2019 Jeg endte med at skifte hele navet ud, da jeg fandt frem til at der mangler en del til kassettehuset. Nu mangler jeg bare opretningen af hjulet.
    Tak for kommentarene.

Kommentér på:
MTB Bagnav reperation

Annonce