XT gear skifter virker ikke {{forumTopicSubject}}
Spurgte forleden om følgende
Har købt mig en ældre mtb med shimano deore XT ST-M750 3x9 speed shifter. Men det højre skiftegreb virker ikke ordentligt. Den skifter fint gear men den kan kun skifte i 4 positioner, uanset om jeg strammer kablerne eller ej. Det er som om der kun er 4 positioner i skifteren og ikke 9. Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?
Der kom svar, gerundjustering og justere begrænserskruerne og stramme gear kabler.
Men intet af det virker!!!
rykker jeg på begskifteren med håndkraft kan den snildt gå fra mindste krans til højeste.
Det virker som om at selve skiftegrebbet (som skrvete tidligere) kun låser i 4 positioner. Tror det er selve grebet der ikke virker. Kan det fixes??
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 28 Emner: 45 Svar: 219
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 6 Svar: 148
Af med dækslet på dit skiftegreb, sprøjt noget smørende væske derind, og prøv at motionere den godt derefter.
Hvis det ikke hjælper, så prøv at løsne skruen der holder skifteren fast på styret en anelse, og se om det hjælper.
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 32 Svar: 341
Det kan være det simpelthen er slidt, og så kan det vel næsten ikke betale sig at reparere på det. Skift det ud med noget andet, er nok den letteste løsning, f.eks: http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=XT+ST-M750&_sacat=See-All-Categories
eller: http://www.fahrrad.de/fahrradteile/schalthebel/shimano-xt-schaltgriff-st-m750-l/10943.html
Mvh
Bjørn
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 6 Svar: 148
Nøjagtigt som på dit var der kun 4 gear til rådighed.
Der sidder 3 skruer på undersiden, hvis du løsner disse, kan du komme til at smøre og motionere den padel, der griber ind i tandhjulet.
Dette er ikke en model, hvor fjedrene flyver til højre og venstre, når du åbner den.
Efter lidt smørelse kører mit perfekt, og hvis dit ikke gør det samme donerer jeg det gerne til din cykel ( der er dog en revne i gearindikatoren, men den kan du flytte over fra dit eget greb )
okt 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 12 Svar: 30
XT gear skifter virker ikke