{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.745 visninger | Oprettet:

Bedste måde til flatbar konvertering ? {{forumTopicSubject}}

Står i den situation at min Long John er for stor at slæbe rundt på når jeg tager mig en hyggetur i det blå for at skyde billeder. Til dette tænkte jeg at jeg godt kunne bruge en flatbar racer ala min gamle Anvenue som blev stjålet.

Nu er jeg jo i den situation jeg denne gamle Centurion Ultimate racer i min profil og tænkte om det ikke kunne være en løsning til mit "flatbar racer" projekt ? Altså jeg kunne bruge din erfaring i til:

1: Hvor at købe delene?

2: Hvilke komponenter jeg skal bruge for at konventere til flatbar (tænker gearskifter, greb osv osv)

Dog skal dette tages i mente: den skal kunne laves tilbage igen når tiden bliver til gedebukken igen, og at det er et SU projekt ! Dog skal tingene selvfølgelig ikke være så skrabede de går i udu med det samme..


Det jeg sigter lidt efter er nok noget som denne :

http://forums.roadbikereview.com/attachment.php?attachmentid=123228&stc=1&d=1208858462

Mange gange tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste måde til flatbar konvertering ?
  • #1   28. jan 2011 Hejsa,

    Det er som sådan ikke så svært. Du skal bare købe nogle flat bar skiftere som er kompatible med dine gear. Jeg har dog ikke så meget kendskab til Campagnolo, og med en enkelt google søgning lykkedes det mig heller ikke at finde 9 spd flat bar skiftere til Campagnolo.

    Det kan være at nogen af cykelhajerne herinde ved noget, som jeg ikke ved, men jeg er ret sikker på at Campagnolo og shimano gear ikke kan mixes, så du skal have fat i nogle Campagnolo skiftegreb for at det kan virke med dit nuværende setup.

    Havde det været shimano, havde det været det letteste i verden, da deres MTB or racer-gear kører med samme index, så der kan man godt bruge mtb-skiftegreb på racerskiftere. MTB-skifterne fra shimano koster tilmed helt ned til 200 kr. for et sæt. Så det kan være at det kan betale sig at konvertere til shimano med nogle brugte racer-skiftere og så købe nogle shimano flat-bar skiftere fra shimano ved fx cykelgear.dk. Jeg ved bare ikke om du kan bruge shimano bagskifter på en Campagnolo kassette, eller om den også skal skiftes.

    Håber at det hjalp lidt i stedet for at øge forvirringen smiley

    MVH Jens



  • #2   28. jan 2011 Det nemmeste ville måske være at nøjes med at skifte styret ud med et Bullbar styr som dette, og så bevare de skiftere du har på cyklen allerede. Men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om det vil se fjollet eller fedt ud med bullbar og racer-skiftere.

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31328


  • #3   28. jan 2011 eller bruge de her skiftere på bullbaren.

    http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=588;page=1;menu=1000,4,38;mid=1;pgc=0 ´

    de skulle efter sigende kunnne konverteres til 9 speed


  • #4   31. jan 2011 Jens K - det er nu ærgerligt ikke at have Shimano kan jeg se smiley men tak for hjælpen alligevel

Kommentér på:
Bedste måde til flatbar konvertering ?

Annonce