{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.839 visninger | Oprettet:

Bagskifter/drop knækket {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Har på fornemmeren at jeg har kvajet mig her. Måske i kan svare på om det er tilfældet. smiley
For et par uger siden bliver jeg kørt ned af en bil, og får div skader på min vintercykel.(Se evt Meridaen i min profil) Sædet og styret bliver bøjet, forhjul får et slag mm. NÅ! Det bliver så klaret, jeg opdager så efterfølgende at bagskifteren har fået et slag indad- mod hjulet. Når man kigger bagfra på bagskifteren var den nederste del af den markant længere mod egerne end den øvre. Jeg retter den ud, og tænker ikke mere over det. Det var droppet der havde fået et slag. Jeg skifter kæden mm da det trænger. Min cykelhandler fortæller at kæden er liiige til den lange side, så jeg laver den nye kæde ét led kortere. Så er jeg ude og køre forleden. På et tidpunkt skal jeg op ad bakke, så skifter jeg til den største klinge bagpå. Og Krasj. Så knækker bagskifteren af, den og kæden bliver filteret ind i egerne bagpå. Det ser ud som om at der hvor bagskifteren er sat fast på droppet, at gevindet inden i droppet er totalt kværnet?

Er det mig der har sat en for kort kæde på, som har bevirket at dropppet ikke har kunnet klare presset, eller kan det være slaget fra styrtet-og den efterfølgende "opretning" af drop/skifter.

Håber det var forståeligt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagskifter/drop knækket
Kommentér på:
Bagskifter/drop knækket

Annonce