{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Gearskift {{forumTopicSubject}}

Hej hej
Jeg har næsten lige købt en ny racer
Jeg plejer normalt at være meget godt til at fikse problemer med cykel men er løbet ind i problemer med gearskifte
Når jeg cykler og skifter op i gear så skifter den ikke første gang så nogle gange skifter den først efter lidt tid hvor den bare hopper op under kørsel.
Og nogle gange trykker jeg igen efter første skift og så hopper den to gear.
Nogle råd til hvor jeg skal skrue


Kommentarer på:  Gearskift
  • #1   31. aug 2019 du skal nok justere gear. der er massere af tutorials smiley

  • Roland B
    Roland B Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 3
    #3   2. sep 2019 Hej, som du beskriver problemet ville jeg starte med at skifte gearkablet til bagskifteren. Både indv. og udv. kabel. Hvis kablet ikke glider optimalt kan du justere og justere uden effekt. Alt det andet (bagskifter, gearhanger, pulleys, etc.) skal selvfølgelig også spille, men kabelskift er den mest sandsynlige løsning. Desuden også det billigste sted at starte med at udskifte sliddele.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 496
    #4   2. sep 2019 hvis det er en næsten ny racer, og du ikke har været styrtet på den, bør det ikke være nødvendigt at skifte noget som helst (hverken pulleyhjul eller kabler)
    men det ikke ualmindeligt at kabler strækker sig/sætter sig lidt i starten, og derfor skal justeres lidt på den justerskrue der sidder hvor yderkabel går ind i bagskifter


Kommentér på:
Gearskift

Annonce