3.960 visninger
|
Oprettet:
mont. af kabelholder på carbon ramme {{forumTopicSubject}}
hvordan vil i mont kabel holder på en carbon ramme.
org var de popnitet og limet.
min giant er også popnitet på.
scott er også.....
det er min plan lige pt lime med sort metal lim og popnitte for at holde den ind på plads.
da jeg af mont dem kunne jeg næsten ikke få dem af pga limen så tror nok det ville være nok med lim.
men det bliver noget nemere at styre hvis den lige osgå får en popnitte. nu hvor der jo aligevel er huller
men hvad siger i?
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 20 Cykler: 1 Emner: 5 Svar: 453
hvis der er blevet brugt popnitter fra fabrikken, så er det sandsynligvis coatede og lowpull nitter de har brugt, ellers har ingeniøren da ikke læst på lektien. det er hvermandsviden (for folk i kompositbranchen) at alu og huller i kulfiber er en NO-GO.
du må selvfølgelig selv om det, synes bare at det er noget mærkeligt noget, at få et svar, slette emnet, og spørge igen, bare fordi svaret var negativt..
jul 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
har sku ikke slettet det....
det har cykel galleriet....fordi de skrev til mig det var en marked anonce....
jeg takker kun for din hjælp...
det er jo mig som beder om hjælp...det gælder jo mine cykler..
ved du hvor jeg kan købe de spec. nitter (ø 3.2)
aug 2008
nej for at være ærlig ved jeg ikke hvor du kan købe dem, man kan nok kun få dem som min 100stk ad gangen..
jeg ved ikke lige hvad du skal gøre, du kan evt prøve at coate nitten med et tyndt lag fugemasse, det vil isolere den samt kunne give sig når hovedet af nitten bliver deformeret..
jul 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
har lige nu prøvet om rammen kunne holde til de alm nitter (gik fint).....
takker for alle svar..
mvh chr.lunde
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 179
Nu har jeg ingen forstand på carbon, men kun glasfiber....Så stiller et spørgsmål...Hvis nu man "smør hullet" i carbonen med polyester og så sætter en alu nitte man lige gir en smule lak hva så?
aug 2008
problemet er med nitter at de deformerer nå man monterer dem, også i diameteren.
epoxyen kan ikke "følge med" og der opstår microcracks i den. de cracks og delaminationer i matrixen kan faktisk sprede sig flere cm væk fra hullet! se der er flere grund til at nitter og kompositter er en dårlig mix
i flykonstruktion (med kompositter) bruger man ALDRIG alu nitter, kun titanium og superalloys (hastel B-inconel ell lign). og såvidt muligt bruger man slet ikke nitter, men lim og skruer..
aug 2008
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 63 Svar: 201
Mvh.
Mikael
apr 2007
En anden løsning kunne være at man kan få en ring som spændes om stellet som så funger som kabel holder, måske ikke en nær så køn løsning men hvis man kan finde dem i en cool farve ville det jo kunne komme til at se okay ud. Men, men, men så skal du havde din wire hose, eller hvad du vil kalde den kørende fra skifter/bremsergreb til gear/bremse da de ikk kan holde til den kraft der er når man skifter/bremser men kun kan holde kablet på plads
apr 2007
mont. af kabelholder på carbon ramme