{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

Træt af punkteringer - nye dæk? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har ikke brugt forummet til indlæg før, så bær over med mig smiley

Jeg er nået dertil hvor jeg tror jeg trænger til nye dæk. Er blevet træt af at smide slanger væk på punkteringer. Umiddelbart vil jeg tro at jeg har kørt omk. 4000 km på dem der sidder på nu. Jeg bruger cyklen hver dag, frem og tilbage til studiet, i stort set al slags vejr. Der sidder et sæt Continental Gatorskin på i øjeblikket, og jeg går ud fra at de er ved at være slidt op. Kan det passe? De ser ikke særlig slidte ud.

Hvad vil i anbefale at jeg smider på denne gang? Jeg har egentlig været meget godt tilfreds med de Gatorskin, men må jo prøve noget nyt. Et par Continental 4000 GP måske?

Min cykel er en Bianchi Via Nirone 7 C2C, med carbon gafler og komplet carbon Centaur gruppe. Har ikke lige fået smidt den i galleriet.

Er der anden info i har brug for? Håber i kan hjælpe smiley


Mvh. Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af punkteringer - nye dæk?
  • #1   1. mar 2011 Vil anbefale Schwalbe Durano Plus (indbygget dækindlæg), et rigtigt god vinterdæk eller dæk til pendlerkørsel, som du beskriver.
    Jeg har her i vinter trænet over 3000 km på disse, UDEN punkteringer smiley


  • #2   1. mar 2011 Schwalbe Durano plus der er 5 mm indlæg. Det er et godt dæk:)

  • #3   1. mar 2011

    Schwalbe Durano plus


  • #5   1. mar 2011 Helt klart Durano Plus
    http://www.cykelgear.dk/reservedele/daek/racer-daek/durano-plus
    Der kan du se det blå indlæg der ligger i.


  • #6   1. mar 2011 Kører selv med durano og for fremtiden vil jeg altid kører med det dæk både vinter og sommer, den vægtforskel der er har ingen betydning for mig.

  • #7   1. mar 2011 uhm, har du tjekket dine dæk om der ikke sidder noget i dem som gør de punktere konstant??

    jeg ville nok bare smide dækindlæg i...


  • #8   1. mar 2011 Jeg har smidt durano plus på hverdags cyklen. Jeg er endnu ikke punkteret. Omvendt punkterede jeg heller ikke på mine Vittoria Corsa Evo CX + dæk indlæg.

    Så til sommer race vil jeg anbefale gode race dæk med lav vægt og rullemodstand + dæk indlæg (jeg bruger det grå fra Thansen til 100kr)

    Til vinter/hverdag: Schwalbe Durano plus - det er billigere, men også tungere og dårligere rullemodstand. Tilgengæld har det bedre greb i dårligt vejr.


  • #9   1. mar 2011 Mange tak for alle svarene. Rigtig lækkert med en masse erfaringer smiley Jeg må ned i cykelbiksen og kigge på et sæt Schwalbe Durano Plus.

    Jeg kørte sidste vinter med mine vinterfælge, et par alm. stålfælge, hvor jeg havde indlæg i. Det fungerede også super, men vil gerne undgå at bruge det om sommeren. Har bare ikke fået skiftet fælge denne vinter fordi jeg er gået fra 9sp til 10sp og ikke har en 10sp kasette til vinterfælgene. Så det er min egen fejl de mange punkteringer (4-5 stykker).

    Findes der en tommelfingerregel ift dæks holdbarhed? Troede nemlig mine nuværende dæk skulle være fine all-round


Kommentér på:
Træt af punkteringer - nye dæk?

Annonce