{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.381 visninger | Oprettet:

mathias s
mathias s
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8

runde bolte? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige installert et nyt kranksæt, det sidder som det skal. problemet er bare at når jeg en anden gang skal have det af. den 8 mm umbraco bolt der fastsætter pedalarmen er blevet rund, og tilpassende værktøj tager ikke ved. hvad gør man for at løsne den bolten, når den er rund?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  runde bolte?
  • #1   25. mar 2011 du har umiddelbart 4 muligheder:
    1. banke en torx bit i hullet og se om du kan løsne den sådan (tjek google vedr hvad torx er)
    2. hvis der er adgang til enden af bolten, kan du "bore" den ud; når du prøver at få boret til at bide, vil det automatisk prøve at skrue den ud.
    3. bore et hul i bolthovedet og bruge en skrueudtrækker (kan fås i feks harald nyborg)
    4. bore bolten helt ud; feks en M6 bolt borer man med et MAX 5,1mm bor

• #2   26. mar 2011 Som Jesper skriver så køb det man i fagsproget kalder en "ornepiller"...Så kan du ligeså stille trække bolten ud igen....

• #3   26. mar 2011 I teorien kan du bruge en ornepik, MEN det kræver at du borer meget præsist, og når det er en 8mm bolt kan du ikke tage særlig hårdt før ornepikken knækker. Så hold dig fra det, hvis det er muligt.
    Jeg ville først forsøge at banke en gammel ligekærv skruetrækker i eller en torx som jesper også foreslår.
    Alternativet kunne være at banke en tomme unbracho i (t-nøgle eller bits)

• #4   26. mar 2011 hehe nå ja det hedder en ornepik smiley har altid været lidt pinlig berørt over alle de perverse værktøjsnavne feks en kaninpik (stiksav)

ja hvis du ikke er en haj i et værksted ville jeg få en anden til at gøre det, det kan hurtigt gå galt..

• #5   26. mar 2011 BTW man kan godt med forsigtighed fjene bolte ned til M3 med en skrueudtrækker, men det kræve håndelag smiley

Kommentér på:
runde bolte?

Annonce