{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Stor/lille ventil på ny fælg. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en ny fælg + nye eger, da jeg bukkede min gamle under en nedkørsel. Da jeg afleverede fælgen til Heino Cykler var der sølvfarvede eger monteret og ventilhullet passede til en "stor" ventil.

Nu da jeg har fået den nye fælg tilbage er der monteret sorte eger, kan det have noget at gøre med at man fra Rigidas vejne har skiftet egerfarve eller???

Og mht. til ventilhullet, er min ventil på min slange nu alt for stor til at passe i ventilhullet, er det fordi man selv skal bore det sidste ud???

Håber at I kan svare på mine newbie-spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor/lille ventil på ny fælg.
  • #1   16. apr 2007 1. nej han har bare givet dig nogle andre eger af et andet mærke

    2. nej, du må aldrig, aldrig, aldrig begynde at bore i din fælg. det er bare en ny slange det er nok til racerventil.


  • #2   16. apr 2007 Okay - tak for hjælpen...

    Men:

    1; Er det ikke lidt skidt at de skifter egerne ud så jeg nu kører med sølvfarvede eger bagpå og sorte foran?

    og

    2; Hvordan kan det være at den gamle - og identiske fælg - havde et ventilhul som passede til den "store" ventil??


  • #3   16. apr 2007 Han må da næsten have givet dig et nyt fælge så :S

  • #4   16. apr 2007 Peter F nu er det jo ikke farven der afgører holdbarheden på egerne!!

    Og det med ventilen, det er jo bare om det er en bil eller racer ventil, og det er så en racerventil der passer til din nye fælg, det gør jo ingen forskel, andet end du skal bruge et andet mundstykket når du skal puste dækket op.


  • #5   16. apr 2007 Jamen det har han også - undskyld hvis jeg ikke har formuleret okay...! Min fejl...

    Det er en helt ny fælg - den gamle stod ikke til at redde. Men det er fuldstændig den samme fælg som den gamle jeg ødelagde! Men på den gamle var der som sagt "store" ventilhuller - men ikke på den nye... Undrer mig lidt!


  • #6   16. apr 2007 Til Jeppe J:

    Jeg ved godt at farven ikke bestemmer kvaliteten, det ser bare stadig en smule ærgeligt ud med to forskellige farver eger... Eller??


  • #7   16. apr 2007 Okay.

    Mange tak for alle de hurtige og gode svar.

    Jeg kan konstatere at jeg altså godt kan bore hullet op og jeg vil nok lige ringe til Heino Cykler imorgen tidlig og minde dem om "fejlen"...

    Endnu en gang mange tak alle sammen!


  • #8   16. apr 2007 Peter F syns nu det er lige meget. Hva farver de er , bar de holder til noget. smiley


  • #9   16. apr 2007 Jeg vil - selvom jeg er newbie - også mene at når jeg indleverer et hjul og vil have et tilsvarende, så skal jeg have et TILSVARENDE!

    Men lad os høre hvad det bliver til imorgen - desuden var der også en 2 centimeter lang og rimelig dyb ridse i fælgen da jeg kom hjem... Jeg må være en smule mindre naiv, hvad angår kvalitet, næste gang jeg henter varer som jeg køber :-S


Kommentér på:
Stor/lille ventil på ny fælg.

Annonce