{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Slidt kronrør. Løsninger? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en fin gammel Motobecane racer, som jeg har bygget om til en fixie/citybike. Nu vil jeg gerne have en anden forgaffel på, og her er mit problem så. Kronrøret er så slidt, at lejerne ikke kan sidde fast. Den lokale cykelshop har givet op på den, han mener ikke at der er plads til en stribe messingbånd, som ellers plejer at kan redde det.

Er der andre muligheder?
Jeg vil allerhelst bruge det her stel, men det kan jo være at jeg er nødt til at kassere det?

Håber i har en god løsning!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidt kronrør. Løsninger?
  • #1   5. maj 2011 hvad med at bruge sølvpapir (alu folie) istedet for messingfolie? og måske lime lejerne fast i stellet, nu når alternativet alligevel er lossepladsen smiley

• #2   5. maj 2011 Loctite til lejer måske? Det kommer an på hvor slemt det er

• #3   5. maj 2011 Meget fornuftige bud! Nu ved jeg hvad weekenden skal gå med!
    Jeg må i gang med nogle forsøg...

• #4   5. maj 2011 jeg vil virkelig anbefale sølvpapir. man kan folde det og opbygge rimeligt store tykkelser (~<0,3mm). hvert lag er ca 0,01mm tykt så man kan lave en stack der er en meget præcis tykkelse. husk at presse/rulle det godt og hårdt. det former sig også ret godt efter overflader/skævheder, hvor trukket messingfolie faktisk er ret hårdt.
    som finmekaniker bruger man det nogen gange som håndværkertrick smiley
    god fornøjelse med eksperimenterne ;D

PS. jeg tror at det vil være en god ide at lime lejerne fast med epoxy, hvis du vælger at bruge folie. kronrør og dertilhørende lejer er lidt en sikkerhedsrisiko smiley

Kommentér på:
Slidt kronrør. Løsninger?

Annonce