{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.373 visninger | Oprettet:

Køb af reservedele til MTB {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Står og skal renovere en Focus Black Forrest fra 2004.

Det drejer sig om

krankbox
Forhjuls lejer
Styrfittings
Gearkabler
Saddel
Kæde


Hvor skaffer jeg dette billigst?
Og hvordan finder jeg ud af hvilke dele jeg bør bestille, mht, Krank størrelse, hvilken sæt styrfittings osv.

På forhånd tak.
René Merrild


PS. Er ikke helt skarp i cykelverdenen endnu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af reservedele til MTB
  • #1   5. maj 2011 Herinde, eller hvis det skal være nyt så crc, find cyklen på nettet, oplysniger på Focus hjemmeside, der burde du kunne finde størrelse der passer osv smiley
    Sådan ville jeg gøre...


  • #2   5. maj 2011 Takker mange gange.
    Det er sådan noget med div. størrelser og gewindtyper på krank mm jeg søger smiley


  • #3   5. maj 2011 prøv cykelgear.dk de er billige og hurtig levering


  • #4   5. maj 2011 Det er faktisk kun sadlen du kan skifte uden at skulle bruge værktøj, som de fleste ikke ligger inde med smiley bare inden du køber dig fattig i udstyr, som du ikke kan montere smiley

  • #5   6. maj 2011 Bike-discount.de - er også et super sted at handle.. Billigre end chainreactioncycles som Marco også skriver..

    Krankboksen du skal være opmærksom på mht om det kan monters på din cykel, forhjulslejerne skal selvfølgelig passe til dit nav, ved styrfitting skal du også være opmærksom på diametren som oftest står i tommer, gearkablel skal du bare have rigeligt af, saddler passer på alle cykler og kæden skal have den rigtige længde( 9-speed i dit tilfælde)..

    Som Marco også skriver burde oplysningerne kunne findes på focus' hjemmeside, ellers spørg din lokale cykelpusher..

    Og som Morten skrver, vær sikker på du har det nødvændige værktøj smiley

    /René


  • #6   6. maj 2011 Godt nok, opdatere så lige smiley
    Jeg startede fra bunden af og har bygget 3 cykler nu, og bygget dem om et utal af gange efterhånden smiley

    Et umbraco nøglesæt, lidt almene skrue trækkere, en cykelværktøjs kit i lille format som din pusher har( til normalt at ligge i saddeltasken) også krank nægle og til kassetten, det er hvad jeg har, og har virket indtil nu.

    Bike-discount.de er klart billigst på shimano som regel, men man skal stadig kigge sig for smiley

    Min erfaring er hvis du skal ha en del samlet kan crc bedst betale sig, end at side og finde dele alle mulige steder henne, fragten kan også løbe op jo smiley

    MEN, hvis jeg var dig ville jeg søge lidt her på brugt markedet, Det er ovevejene nørder der er her med deres cykler og grej, og tingene er i 99 ud af 100 tilfælde passet og plejet mere end min kæreste pusler om hendes gravide mave smiley
    Samt dette kan give et lidt anderledes udfald end du først havde tænkt dig da man tit finder noget sjovt og lidt anderledes. Plus, man kan spørge o den krank passer på din cykel, nogle gange sider der en eller anden bag ved og sælger der lige ved det smiley

    God jagt, fra en anden der også bare kastede sig ud i det, havde cykel værksted i stuen i 3 uger, mod de lovet 2 dage og en meget sur kæreste i sin tid smiley

    Just do it... It´s fun.


  • #7   6. maj 2011 Nu burde du vidst have fået svar på hvad du spurgte om, og jeg kan kun give Marco ret.. Har man en lille hang til at pusle med mekanik er det satme sjovt at skrue selv, selvom det nogen gange tager en del tid at finde ud af smiley

    Marco, din kæreste har legetøj i køkkenet, du i stuen.. Det er vel ligestilling ? smiley haha

    /René


  • #8   6. maj 2011 Jeg har fået de nødvendige svar ja. Og mange tak til jer begge smiley

    Var forbi Thansen idag, for køb af lidt værktøj, som ialt kostede omkring 100kr smiley Noget af det havde jeg i forvejen.

    Sammen med det købte jeg

    Kæde
    Gearkabler


    Pt mangler jeg bare Krankbox, styrfittings samt et nyt forhjul(eller et nyt lejesæt)

    Det er en cykel jeg er igang med at samle til kæresten, idet jeg håber hun vil komme med ud og cykle lidt fremover, dog har jeg ikke lige fået hende helt overtalt endnu smiley

    Så det er ikke de dyreste ting der er kommet på. En kæde til 60kr, samt gearkabler for 50kr.

    Samt har heller ikke tænkt mig og ofre det helt vilde på krankbox.

    Men hvad er absolut minimum man bor ofre på en ny krank. Da jeg ser priserne ligger fra 70 til 599kr.


  • #9   7. maj 2011 Rene M : good luck.. Ellers er der jo altid forumet herinde, kan være til rigtig stor hjælp at søge lidt i smiley

    Rene H, Hehe skulle man tro, men kækkenet er min legeplads også smiley Hun er der kun når det trænger til at shines... ! ;o) -det er god deal syntes jeg selv i det jeg også elsker at lave mad..


  • #10   7. maj 2011 Tak tak Marco. Og tillykke til dig og kæresten med hendes gravide mavse smiley

    Præsenterede lige cyklen for min kæreste idag, så nu er det spændende om hun kommer til og kunne lide det.
    Har ikke fået hende overtalt til Click sko endnu, men det efterspørger hun nok hurtigt så snart hun er kommet med i skoven smiley

    Til de nysgerrige har jeg indkøbt lidt dele fra Cykelgear.dk
    Så nu håber jeg det er de korrekte dele jeg har bestilt, men deres mål passer med mine mål jeg har taget med skydelærer smiley

    Men nok om det.

    Jeg må også snart ud og finde en ny cykel til mig selv, idet min egen Cube blev tyv stjålet fra mig smiley

    Men den næste bliver noget ala Cube LTD pro vil jeg skyde på smiley


  • #11   7. maj 2011 René

    Ja det er bare om at få de kvinder ud i skoven, der mangler kvindelig interesse for sporten i Danmark smiley


  • #12   7. maj 2011 Har lige hjulpen en buddi med at købe første cykel. Focus er sgu ligeså fedt som cube, ligger i samme pris klasse og han fik da bedre gaffel og xt krank også med for penge som en LTD Pro.

    Og jo tak, vi er meget spændte på den lille skal komme ;o)


Kommentér på:
Køb af reservedele til MTB

Annonce