{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.237 visninger | Oprettet:

Christian B
Christian B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Øh..Bakgear, kan det være rigtigt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg synes at kunne huske at jeg har læst på christianiacykels hjemmeside engang, at man kunne få cykel med bakgear. Kan det virkelig være rigtig?? Hvis ja, hvordan virker det.

Jeg må indrømme jeg er lidt flov over overhovedet at stille spørgsmålet. Så grin nu ikke for højt over det, hvis det ikke er sandt smiley

/Christian B

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øh..Bakgear, kan det være rigtigt?
  • #1   8. maj 2011 Faktisk en ganske sjov tanke at lege med, men det nemmeste ville vel være at lave en mekanisme der kan låse friløbet. Det lyder umiddelbart dumt, men ved nærmere eftertanke er det vel ret praktisk på netop en Christianiacykel. smiley

• #2   8. maj 2011 Man kan f.eks. til Batavus og Koga el cykler få en walk funktion der kan køre bagglæns...........

• Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    maj 2011

#3   8. maj 2011 Nemlig, det lyder dumt...Men jeg har en ladcykel og har flere gang godt kunne bruge et bakgear. Cykel har nemlig en stor vendediameter. Jeg kan f.eks. ikke vende på en villavej uden at køre op på fortovet. smiley

• #4   8. maj 2011 Ja en christiania kan fås med bakgear, har nogle venner der har en, men spørg mig ikke hvordan det virker, selv har vi en "sorte jernhest" og selv om den har en meget lille venderadius kunne man godt bruge sådan et til tider!

• Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    maj 2011

#5   8. maj 2011 Det er hermed blevet bekræftet. Bakgear findes åbenbart. Jeg har også været en tur inde på christianiabikes.com og kigge. Og ganske rigtig står der under ekstraudstyr muligheden for bakgear.

Så nu mangler vi bare en, der kan forklarer hvordan det virker og hvad der skal til for at vi også kan fået et på vores ladcykler. Så vi kan bakke ud af hækken igen. smiley

• #6   8. maj 2011 spørg dem ... smiley

christiania bikes
    Dammegårdsvej 22
    3782 Klemensker
    Tel. 56 96 67 00
    contact@christianiabikes.com

• #7   8. maj 2011 vil have sådan et på raceren

• #8   8. maj 2011 Ingen behov for bakgear bare forbyd de forbandede lorte christiania cykler!

• #9   8. maj 2011 som manuel skrev, så virker den nemmeste løsning en form for nav hvor friløbet kan låses fra styret, den ku evt være et modifiseret torpedo nav - jeg kender ikke så meget til det, så ved ikke om det fås så det kan låses fra styret eller ej

• #10   8. maj 2011 og så alligevel, de har jo flere gear, så det ku heller være et modifiseret nav af en form, men jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre med fodbremse.. anyways, jeg har ingen ide om det smiley

• #11   8. maj 2011 Ingen behov for bakgear bare forbyd de forbandede lorte christiania cykler!
    Såååå sandt!

• Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    maj 2011

#12   9. maj 2011 Har snakket med Christiania. De sælger ikke længere bakgear som en mulighed til deres cykler. Der var ingen, der købte det. Desværre kunne hun ikke helt forklare hvordan det virket, men det var noget med at de "pillede i navet".

Til Glen P og Jesper S

Tak, for de pæne ord. Det er rart at se I kan vise fornødne respeskt og tolerance for andre. Men måske var der et bedre emne, hvor I kan udvise jeres lidt malplaceret had for "Christiania cykler", end i et om bakgear. smiley

Til alle andre

Tak for jeres indspark. Jeg tror nogen af jer har været inde på noget af det rigtige. Men tror ikke vi kommer det nærmere end det. Medmindre I kender et andet sted hvor jeg kan spørge!? Hvis jeg finder svaret, skal jeg nok komme med en update.

Kommentér på:
Øh..Bakgear, kan det være rigtigt?

Annonce