2.415 visninger
|
Oprettet:
Cube acid 2009 spec? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg skal sku til at have købt lidt nye ting til min cykel men da jeg ikke er inde i hvad jeg skal købe spørger jeg jer.
Jeg skal have købt en ny forgaffel til den. Men hvad kan jeg sætte på?
Og så skal jeg have købt en ny forskifter og en kæde til den også.
Har prøvet at søge på google for at se om ikke der er nogle sidder hvor der står hvad mærke/model de forskellige ting hedder på den. Så var det jo nemt at købe noget nyt. Men uden held
nov 2009
Følger: 1 Svar: 73
Forskifter og kæde (skift kassetten bagpå nu du er igang, ellers skifter det ikke ordentligt), bør du nok bare gå efter noget 9-speed Shimano Deore. Så går du ikke galt i byen. Rimelig pris og god funktion til din Acid.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 26 Svar: 88
feb 2009
Shimano Deore Cassette 9 Speed HG50
Og når jeg skal bestille forskifter. Så skal det vel bare være top swing?
okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
mht. længden på stilken, vil jeg mene at hvis du køber gaflen fra ny så er stilken lang nok. Derimod køber du brugt, er stilken i mange tilfælde reduceret. Dette gør man til dels af visuelle grunde.
Det du kan gøre er at måle hvor lang stilken er på din nuværende gaffel og sige dette skal være minimum længden på stilken på den nye gaffel du køber, det vil klart være det letteste.
mvh thomas
feb 2009
okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
feb 2009
Så overvejer lidt om det ikke ville være sjovere at købe en ny og så skille den gamle ad og gemme de stumper man selv kan bruge og så evt sælge stel og hvad der ellers bliver.
Kikker lidt på en cube acid igen.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
feb 2009
Cube acid 2009 spec?