{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.415 visninger | Oprettet:

Cube acid 2009 spec? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg skal sku til at have købt lidt nye ting til min cykel men da jeg ikke er inde i hvad jeg skal købe spørger jeg jer.
Jeg skal have købt en ny forgaffel til den. Men hvad kan jeg sætte på?
Og så skal jeg have købt en ny forskifter og en kæde til den også.

Har prøvet at søge på google for at se om ikke der er nogle sidder hvor der står hvad mærke/model de forskellige ting hedder på den. Så var det jo nemt at købe noget nyt. Men uden held smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cube acid 2009 spec?
  • Ulrich C
    Ulrich C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 73
    #1   9. maj 2011 Du skal bare købe en forgaffel der er forberedt til skivebremsemontering, og har 1 1/8" stilk.

Forskifter og kæde (skift kassetten bagpå nu du er igang, ellers skifter det ikke ordentligt), bør du nok bare gå efter noget 9-speed Shimano Deore. Så går du ikke galt i byen. Rimelig pris og god funktion til din Acid.

• #2   9. maj 2011 Okay. Kan se folk skriver en længde på stilken når de sælger. Ved du hvilken størrelse det skal være?

• #3   9. maj 2011 Og passer sådan en kassette bare lige på?
    Shimano Deore Cassette 9 Speed HG50

Og når jeg skal bestille forskifter. Så skal det vel bare være top swing?

• Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #4   10. maj 2011 Hej Dennis,

mht. længden på stilken, vil jeg mene at hvis du køber gaflen fra ny så er stilken lang nok. Derimod køber du brugt, er stilken i mange tilfælde reduceret. Dette gør man til dels af visuelle grunde.

Det du kan gøre er at måle hvor lang stilken er på din nuværende gaffel og sige dette skal være minimum længden på stilken på den nye gaffel du køber, det vil klart være det letteste.

mvh thomas

• #5   10. maj 2011 Okay. Så det man gør når man køber ny gaffel er at de har en fast længde. Så smider man den på og skærer det af der er overskydene ? Eller er jeg galt på den?

• Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   10. maj 2011 Ja det kan du gøre. Du kan også benytte nogle spacere som sættes på stilken således at du ikke behøver at fjerne så meget. Det er lidt op til dig selv:)

• #7   10. maj 2011 Okay. Det er min første mtb og er sku ikke ret meget inde i det.. Er dog ved at tænke på at skifte den ud istedet for at lave den... For at den skal køre godt igen skal der skiftes forskifter,bagskifter, kasette, forgaffel, og så tror jeg bremserne skal have en renovering da de skurer lidt. Evt nye dæk. Cyklen er lidt over 2 år gammel og har kørt i alt slags vejr..
    Så overvejer lidt om det ikke ville være sjovere at købe en ny og så skille den gamle ad og gemme de stumper man selv kan bruge og så evt sælge stel og hvad der ellers bliver.
    Kikker lidt på en cube acid igen.

• #8   11. maj 2011 Den nye Cube Acid kører med 10-speed, og skulle efter sigende køre rigtig godt smiley

• #9   11. maj 2011 Overvejer evt en attention istedet.. Men når man køber cykel på chain er det så med pedaler og det hele?

Kommentér på:
Cube acid 2009 spec?

Annonce