{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.015 visninger | Oprettet:

Pedaler hakker {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har for nyligt købt en Sco elcykel.
Fra starten har pedalerne hakket, og jeg fik justeret gearene (indvendige, Shimano) det hjalp kortvarigt, men de skulle justeres flere gange alligevel. Jeg fik skiftet gearkablet, men det var det samme. Og til sidst hakkede pedalerne også, selvom det ikke var gearjustering der skulle til.
Den er ikk så slem mere - nogle gange gør den det slet ikke, andre gange meget og andre gange en smule. (Pedalerne "knager" også når jeg bremser?)
Men en helt ny cykel burde vel ikke gøre sådan overhovedet, vel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedaler hakker
  • #1   3. dec 2019 Nej, ingen cykler og specielt ikke en helt ny cykel må hakke.

    Hvis det er pedalerne, der hakker, er det pedalerne, der er defekte. Hvis det hakker, når du træder rundt, kan det være flere andre ting. Det kan f.eks. være et stift led i kæden, forkert indstilling af gear, defekt gearkabel, defekt krankleje. Hvis motoren sidder ved kranken, kan der muligvis også været noget med el-systemet.

    Når det nu er en ny cykel, er det vel bare at aflevere den tilbage, og så må Føtex/Bilka vel klare den?


  • #2   5. dec 2019 Gearkablet er blevet skiftet.
    Det er når jeg træder rundt at det hakker. Nogle gange står gearene som de skal, så der er det ikke pga gearjustering.
    Men i dag (og flere andre dage) har gearene skulle justeres flere gange. Tænker at det er vel heller ikke meningen at man skal justere gearene flere gange om dagen? 😅

    Må også høre. Cyklen er en måned gammel, og der er kommet rust. Er det ikke lidt hurtigt?


    profilbillede
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #3   5. dec 2019 på en supermarkedscykel er det helt normalt med rust efter en måned, hvis cyklen bruges i regnvejr.
    det er ikke normalt at gear skal justeres flere gange dagligt.
    men din beskrivelse af hvad der er galt med cyklen, er meget upræcis. Så det er ikke muligt at fortælle dig hvad cyklen reelt fejler.
    Du må aflevere cyklen i Bilka, og bede dem om at reparere cyklen, selv om du har købt en billig og dårlig cykel i en butik, der ikke har nogen viden om cykler, er der stadig garanti på cyklen


  • #4   6. dec 2019 Jeg mener at Bilka, Harald nyborg og de der discount cykelhandlere, har en service tekniker som kører rundt til folk og laver garanti reperationer, så prøv at give dem et kald, for hvis det ikke er de åbenlyse fejl som de andre påpeger, der ligger til grund for at den hakker, så må de ind over og fixe den for dig.

  • #5   9. dec 2019 rust, må du leve med 🤷

    hvor mange gear har den ??


  • #6   9. dec 2019 Den har 7 indvendige Shimano gear smiley

  • #7   9. dec 2019 nu kan jeg ikke se gemmen skærmen . men er overbevist om at vis du sætter den i 4 gear og kigger ned på baghjulet ( hvor kablet føre til ) kan du se to gule prikker ? de skal stå over for hinanden . og så alt som det skal være .

  • Bent T
    Bent T Tilmeldt:
    sep 2022

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   7. sep 2022 Sæt din elcykel i 4. gear. Kig derefter ned på de bagerste tandhjul og den tandhjulskifter, der har 2 gule prikker (de vender opad i 4. gear). De to gule prikker skal flugte med hinanden. Så hakker cyklen ikke mere. Du kan justere det korrekt ved at skrue på den dims, der holder gearkablet fast ved styret.

Kommentér på:
Pedaler hakker

Annonce