{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Forhjul passer ikke i forgaffel. MED FOTO {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.
Har fået et par spinergy hjul som jeg vil bruge på min giant propel. Baghjulet smutter perfekt på, men forhjulet kan ikke gå på forgaflen.
Det virker til at "rillen" i forgaflen er for smal.
Har aldrig hørt om lignende situation, og tænker da at alle hjulsæt er universelle.
Nogen der ved hvad der går galt, og måske kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhjul passer ikke i forgaffel. MED FOTO
  • #1   16. dec 2019 Du giver bare gaflen en tur med en fil. 1-2 strøg burde kunne gøre det smiley

  • #2   17. dec 2019 Jeg ville nok bruge et skydelære først. Måle rillerne for og bag, samt QR aksler.
    Evt. slibe på den del der er for stor, men kun hvis det er en lille bagatel. Er det nye hjul, og der fejlen ligger, så mon ikke sælgeren vil sende en ny akselkomponent?


  • #3   18. dec 2019 Det her er nok en lidt langt ude konspirationsteori, men Giants bliver for det meste leveret med deres egne hjul. Måske de bevidst har en tolerance der er et par tiendedele mindre end normalt?

    Anyways... Jeg havde gjort som #1 og filet en smule i gaflen. Jeg ville ihvert fald IKKE begynde og file på gevindet akslen!


  • #4   20. dec 2019 Er det ikke blot et spørgsmål om lidt vold, så kommer den sku nok i.

  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 2 Svar: 3
    #5   25. dec 2019 Fabrils fejl. Garanti på hjulet. Send tilbage.

  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 2 Svar: 3
    #6   25. dec 2019 Fabriks fejl. Sen ikke file eller lave något för det är hållfasthetslära. Hela ramen är anpassad för som den är och skall helst ej modifieras. Endast tillverkarens garanti går in vid fejl. Måske de kan hjälpa till. Kontakta dem.

  • #7   13. jan 2020 De har sat på en s-works venge før, så der burde ikke være noget i vejen med hjulene.

    Og vil helst ikke anvende fil eller vold, så hjulene er smidt på loftet indtil videre.

    Men takker for forslagene.


  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 2 Svar: 3
    #8   16. okt 2021 Hej

    Det ær en tid siden angående ditt hjul som ej passade i gaffeln. Hur gick det?
    Vad gjorde du så det det passade? Allt tar tid med just denna del så av nyfikenhet hade det varit intressant att veta.

    Hilsen
    Kenneth Ottosson


Kommentér på:
Forhjul passer ikke i forgaffel. MED FOTO

Annonce