{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.413 visninger | Oprettet:

justering af shimano bagskifter {{forumTopicSubject}}

hej folkens,

jeg står og er igang med at justere mine gear bagpå min giant racerykel, og er kommet så langt at jeg nu bare ikke kan få den til at skifte kæden i lavere gear (større klinger) bagpå? når jeg skifter "tikker" den bare, dvs den kan ikk rigtig hoppe op på den næste klinge (ét lavere gear). Håber i forstår? men hvordan får jeg den til det? alt andet ser ud til at være korrket? den skifter fint foran og skifter fint op i gearene bagpå...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  justering af shimano bagskifter
  • #2   2. jun 2011 Carsten, også når det er på en racer med Shimano Ultegra?? For det er sådan set kun når den står i det aller højeste gear og jeg så skal skifte ét gear ned ad gangen på den store klinge foran.... Resten fungerer nemlig?

  • #4   2. jun 2011 jeg har fundet problemet, og det er løst. Nede ved bagskifteren på den sorte fingerskrue, der var gevindet skruet helt af, dvs. når man drejer på den sorte fingerskrue ville der ikke ske noget. Så prøvede jeg at skrue gevindet ned så stramt så muligt... Det er sq lidt svært at forklare men jeg har fået det løst!

  • #5   2. jun 2011 ... plus jeg strammede kablet forneden.. Det gjorde at der ingen ting skulle til på den sorte fingerskrue før der skete noget på skifteren så kæden faldt i det rigtige gear... (det er faktisk svært at forklare :-D)

Kommentér på:
justering af shimano bagskifter

Annonce